Verlijmen hypalon rib aan de romp

Polyester, Hypalon, PVC, bekleding, verf en ander materiaal, technisch en reiniging

Beste medeforumers,

Ik heb op advies ook al een privé berichtje gestuurd naar Neanderthaler maar vind het ook netjes de vraag hier te plaatsen zodat er wellicht anderen hier ook mee geholpen kunnen worden.

Ik heb een vraag over het verlijmen van een hypalon tube (Novurania 430) aan de romp. Afgelopen zomer merkte ik dat er wat water via de zijkanten en achterkant naar binnen komt. Deels kwam dit door de loospijpen (kwestie van even de loospijpen opnieuw monteren) maar daarna bleef er toch water binnen komen. Nadere inspectie wees uit dat er op een paar kleine plekken ruimte zit tussen de romp en het hypalon. Nu heb ik al behoorlijk wat op het forum gelezen alleen gaat dit veelal over PVC verlijmen of het repareren van de een Hypalon Tube. Mijn vraag is concreet welke lijm ik het beste kan gebruiken om deze kleine lekkages tussen tube en romp te verhelpen. (het gaat om enkele centimeters). Het zou namelijk fijn zijn dat bij langzaam varen de boot niet onnodig vol loopt. Met warm weer is dit geen probleem maar bij wat kouder weer is het toch prettig als we droge voeten kunnen houden.

Ik hoor het graag.

Groetjes Christian.
Rib4life

Rib: Novurania MOB430
Motor: Evinrude E-tec 40
Propeller: 13x21

Keer terug naar Materialen & reiniging

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast