Hulp gevraagd bij reparatie plakken airdeck

Polyester, Hypalon, PVC, bekleding, verf en ander materiaal, technisch en reiniging

20210530_182516.jpg
Hulp gevraagd!
Kan iemand mij helpen bij het plakken van het airdeck van mijn Yam boot? Ik heb heel stom, een scherp deel van de motor op de vloer laten stuiteren. Nu zit er een scheurtje van ca 5mm. midden op het airdeck. Ik heb het gerepareerd met de standaard reparatieset, maar het blijft niet helemaal luchtdicht. Wie kan dit op korte termijn voor mij professioneel repareren? Liefst omgeving Zwolle-Apeldoorn, maar ik wil er best een eindje voor rijden. Uiteraard vergoeding. Alvast bedankt!
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Joost_1974

Rib: YAM 310STi-V (SIB)
Motor: Yamaha 10 pk 2-takt

Heb je wel de juiste lijm en procedure gebruikt want zo moeilijk is het niet om zelf te doen. Airdeck gaat veel hogere druk in dan de tubes dus of de standaard reparatie set voldoende is? In jouw omgeving ken ik weinig, HIBS Haarlem zit bij mij om de hoek, professioneel bedrijf. Maar er zijn er vast nog meer.
Ayrton Senna; if you're still in control, you're not going fast enough.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Rib: Roughneck 636 VFI
Motor: Yamaha F200GETX
Propeller: Enertia/Cleaver 21P
GPS snelheid: 101 km/h

Môgge,

Mocht je het nog een keer zelf willen proberen (en dat is helemaal niet zoooo moeilijk als je de richtlijnen goed opvolgt). Schaf een pot Adeco Adegrip PVC aan en maak een 3x zo grote patch uit pvc (ipv ca. 0.24~0.25 bar staat op de vloer ca. 0.8 bar). Het materiaal van de vloer extreem goed schoonmaken met Aceton/MEK. Patch op de juiste plaats leggen en rondom afplakken met afplaktape (beste is gele afplaktape vd Action). Zowel de patch als de vloer insmeren met 1x laagje lijm en nachtje (24 uur) laten drogen. Daarna volgens instructie op de pot/handleiding nieuwe lijm aanmaken. 1 x insmeren, 15 min. wachten, nog een keer insmeren, 20 minuten wachten. Met een föhn patch en te plakken gedeelte vd vloer verwarmen. Op elkaar drukken (krijg je warme handen van) en goed nadrukken/rollen. Omdat het een hogedruk vloer is, géén druk opzetten totdat de lijm ca. 72 uur (3 dagen) is uitgehard. Let op! Bij elke lijmsessie moet het boven de ca. 15°C en onder de 85% rel. Vochtigheid zijn. (Vrij naar prehistorische specialitsss).

Succes!
Plakkerdeplak
MichielR

Rib: Zodiac
Motor: Diverse
GPS snelheid: 20

Met dank voor de reacties, inmiddels in het airdeck gerepareerd. Laten doen bij Nautisch Centrum Heeg. Duurde door drukte wel even, maar reparatie is netjes gedaan. Gisteren weer lekker wezen varen. Mooi rondje Blokzijl, Vollenhoven, Zwartsluis. Spul blijft goed op druk nu.
Joost_1974

Rib: YAM 310STi-V (SIB)
Motor: Yamaha 10 pk 2-takt

Keer terug naar Materialen & reiniging

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten