Waadpak vraag?

Algemene vragen en info over RIBs & Watersport, maar wat niet in een ander onderwerp thuis hoort.
Waadpak vraag?
di 08 okt 2019, 23:27

Allen,

Geen idee of deze vraag hier thuis hoort maar anders hoor ik het graag van de mod.

Als ik een tochtje ga maken dan laat ik mijn SIB te water door deze op een helling op de strandwielen te rollen.
Daarbij worden (uiteraard) mijn benen nat. Met mooi weer natuurlijk prima.

Nu wil ik ook in de herfst en winter gaan varen. Dus ik zoek een oplossing om droge voeten te houden (en warm) tijdens te water lating.
Een waadpak lijkt me wel een goede optie. Alleen zijn de meeste waadpakken bedoeld voor langdurig in het water staan.

Daarbij is het wel van belang om iets te hebben wat niet knelt want vervolgens zit je een paar uur de boot om b.v. te vissen.

Heeft iemand ervaring met te water laten via een helling met minder mooi weer (waarbij je dus met je benen in het water staat) en/of tijdens het varen?

Alvast bedankt.

gr.
Zeehond

Rib: Zodiac 325FR
Motor: Honda BF10
Propeller: 4blads

Re: Waadpak vraag?
wo 09 okt 2019, 17:52

Een helling met steiger.
Of iemand anders de auto laten besturen en als die persoon ook mee wil bij een steiger oppikken.
Of je bijvaarder door het water laten lopen.

Een waadpak in een boot aan hebben lijkt me nogal gevaarlijk.
Appeltaart

Rib: Joker Coaster 650
Motor: Yamaha F115
Propeller: Spitfire 4 blads RVS

wo 09 okt 2019, 18:23

ik heb ook strandwielen op mijn 3m sibje en nooit natte benen/voeten, spring er gewoon in als ik hem afduw, helling of vanaf de kant, klap de wielen later in en klaar.
Ayrton Senna; if you're still in control, you're not going fast enough.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Rib: Roughneck 636 VFI
Motor: Yamaha F200GETX
Propeller: Enertia/Cleaver 21P
GPS snelheid: 101 km/h

wo 09 okt 2019, 19:02

Zeehond schreef:Allen,

Heeft iemand ervaring met te water laten via een helling met minder mooi weer (waarbij je dus met je benen in het water staat) en/of tijdens het varen?

Alvast bedankt.

gr.

Ik heb zelf 2 lange laarzen die ik altijd gebruik bij het er uit halen.Bevallen prima en je kan lekker diep in het water staan.
Nooit uitgegleden met de laarzen,wel een keer met blote voeten,maar ja ik had de laarzen aan gemoeten..
Ik gebruik ze maar eventjes tijdens het er uit halen,daarna trek ik mijn schoenen weer aan..
https://www.decathlon.nl/p/lieslaarzen-t-wds-1/_/R-p-162357?mc=8368549&gclid=EAIaIQobChMIrcz5n9OP5QIVF4jVCh1M8QFuEAQYAiABEgK3l_D_BwE
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mijn Boot http://bit.ly/mijnBoot
mercvrivs

Rib: Aquapro SM1101
Motor: Yamaha 40pk Autolube
Propeller: Solas 11. 1 X 13 HQ
GPS snelheid: 55

wo 09 okt 2019, 21:29

Dank voor de tips!

@Appeltaart. De insteek is self supporting zijn. Dus liever in mijn eentje :-)
Gevaarlijk valt wel mee. Bij KWO hebben ze in een zwembad allerlei testen gedaan met verschillende pakken, en je blijft prachtig drijven. Wel kom je niet meer aan boord. Dat is wel een dingetje :-)

Lieslaarzen is ook een idee ja.

gr
Zeehond

Rib: Zodiac 325FR
Motor: Honda BF10
Propeller: 4blads

Keer terug naar Algemeen

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten