Avon Searider SR4.0, romp

RIB te koop? Zelf een advertentie geplaatst? Op zoek naar iets speciaals? Post het hier. (niet commercieel)
Avon Searider SR4.0, romp
ma 19 sep 2022, 11:04

Volgens sommige mensen de beste RIB van 4mtr ooit.

Meerdere forum members die deze hebben, dus hier wel bekend hoe legendarisch dit boottype kan varen. Zie diverse filmpjes.

Betreft een romp zonder tubes welke bij mij al een paar jaar in de loods staat. Wilde deze nog een keer weer klaarmaken en opbouwen, maar heb net kleine kinderen en kom er niet aan toe.

Romp is van buiten best gaaf, denk dat als je m goed aanschuurt en de polijstmachine erop zet, het niet eens nodig is om deze te verven.

Binnenzijde vloer lijkt hard, maar daar heeft ooit iemand met hoeklijn heel lelijk een console op gemonteerd gehad, Dus die moet eigenlijk even glad gemaakt en een topcoatje hebben.

Spiegel is iets ingezaagd. Nieuw plaatje erin plakken schat ik. Wel werk, maar al met al is deze romp best een mooie basis voor een goede boot.

Voor de tube heb ik altijd in gedachten gehad om een SIB te kopen (rubberboot met zachte bodem. Die zijn op MP veelvoudig voor onder de €500,- te koop in het winterseizoen. En daar zitten mooie Hypalon pareltjes tussen met spitse neus, die heel goed op deze romp zouden passen. Oud type Hypalon Zodiac's, Achilles of een originele Avon zelf zijn voorbeelden van tubes die zouden kunnen passen.

Al met al een mooi winterprojectje om met weinig geld een heel goed varend bootje te kunnen maken.

Staat op MP voor €400,-. Maar de (vaste) forumprijs is €200,-. + forumdonatie van min. €25,-.

Tegen betaling brandstofkosten kan ik de romp ook bij je bezorgen (binnen 120km van Deventer).

Bij vragen, bel gerust (06-2099 3290).
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
J.W.W.

Rib: Atlantic 21
Motor: Merc

Re: Avon Searider SR4.0, romp
wo 28 sep 2022, 00:33

Nu voor forum leden GRATIS AF TE HALEN!!!
06-2099 3290
J.W.W.

Rib: Atlantic 21
Motor: Merc

Keer terug naar Te koop aangeboden & Te koop gezocht

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten