Het belang van goede boottrailerbanden

Alles rondom de veiligheid, op de boot en onderweg..

lekkeband.JPG
Ik zag deze tweet en besloot dat ik niet hetzelfde lot wil ondergaan.Besloten om nieuwe banden te kopen voor mijn trailer.

Het zijn 2 nieuwe banden geworden van het merk Kings Tire met een gezamelijk laadvermogen van 710 kg.Aangezien mijn boot met alles er op en er aan 200 kg weegt heb ik altijd nog 500 kg over.Vervanging was wel nodig ook alhoewel er nog geen scheuren in de bandjes zaten.De ene was van het merk vredestein uit 2008 en de andere van het merk Kenda uit??? Allebei verschillende profielen,maar dat is nu dus opgelost!De oude banden gebruik ik als reservewielen voor je weet maar nooit..
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mijn Boot http://bit.ly/mijnBoot
mercvrivs

Rib: Aquapro SM1101
Motor: Yamaha 25DM 2-takt
Propeller: 9 7/8 x 9
GPS snelheid: 40

Goed bezig Govert, nieuwe banden bieden voorlopig meer zekerheid bij het rijden. Kreeg je ze via de post met genoeg lucht erin? of alleen wat basislucht en moet je zelf aanvullen?

Tipje voor je reserve banden misschien, op de foto liggen ze horizontaal voorop je trailer, professionele bandenboeren adviseren banden verticaal op te slaan, horizontaal zakt het rubber sneller in en vervormt de band. Verticaal niet.

Heb ff een tekeningetje gemaakt(ik ben geen goede tekenaar sorry), de verzakking kan in de loop van de tijd ontstaan zegt men. Misschien heb je er wat aan
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Wim
Skipper Endeavour

Rib: Arimar 430
Motor: Mercury 40pk 2 takt
GPS snelheid: 60 km/u

Goed bezig Govert, nieuwe banden bieden voorlopig meer zekerheid bij het rijden. Kreeg je ze via de post met genoeg lucht erin? of alleen wat basislucht en moet je zelf aanvullen?

Dankjewel! Ik heb ze over de post met voldoende lucht er in!

Tipje voor je reserve banden misschien, op de foto liggen ze horizontaal voorop je trailer, professionele bandenboeren adviseren banden verticaal op te slaan, horizontaal zakt het rubber sneller in en vervormt de band. Verticaal niet.

Heb ff een tekeningetje gemaakt(ik ben geen goede tekenaar sorry), de verzakking kan in de loop van de tijd ontstaan zegt men. Misschien heb je er wat aan

Bedankt voor deze supertip! :yes Zoals je ziet heb ik dit aangepast!
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Heb je daarvoor nou een gat door je dissel geboord?
Appeltaart

Rib: Joker Coaster 650
Motor: Yamaha F115
Propeller: Spitfire 4 blads RVS

Appeltaart schreef:Heb je daarvoor nou een gat door je dissel geboord?

Nee hoor, ik had daar 2 ophangbeugels met u-bouten voor gekocht.
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Super Govert, ziet er goed uit! Zo begint het al aardig op een waarachtig landingsgestel te lijken haha :WHAHA . Top gedaan
Met vriendelijke groet,
Wim
Skipper Endeavour

Rib: Arimar 430
Motor: Mercury 40pk 2 takt
GPS snelheid: 60 km/u

Waarom heb je ze niet aan de achterkant gedaan ,heb je gelijk centreerset :blink
Maarre mooi neuswiel setje zeg,is dat gewoon te koop of zelf made?

Gr Robert R
beter een rib in het water dan 1 uit je lijf.
Robert R

Rib: Valiant 580 comfort
Motor: Mercury 115
Propeller: 13x19p
GPS snelheid: 71.5

Skipper Endeavour schreef:Super Govert, ziet er goed uit! Zo begint het al aardig op een waarachtig landingsgestel te lijken haha :WHAHA . Top gedaan

:gr Yup,vooral handig op terrein met veel bonken steen zoals waar hij nu op gestald is!

Waarom heb je ze niet aan de achterkant gedaan ,heb je gelijk centreerset :blink
Maarre mooi neuswiel setje zeg,is dat gewoon te koop of zelf made?

Ja ik mocht kiezen van mijn vrouw tussen 2 nieuwe banden voor mijn b-day of een centreerset,het werden 2 banden.Wellicht volgend jaar of met kerst!
Dat setje heb ik overigens niet zelf gemaakt,dat zat bij de trailer.Heeft de verkoper gemaakt.Maar omdat ik al 1 band verloren ben heb ik de boel verbeterd.Echte splitpennen ipv een spijker)En grotere rvs ringen
Ook heb ik er een pvc middenstuk ingezet.Ik haal met rijden het hele geval er voortaan af omdat ik hem niet goed kan vastdraaien.Vorige keer op de vluchtstrook bleek dat hij was gezakt..
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

mercvrivs schreef:
Appeltaart schreef:Heb je daarvoor nou een gat door je dissel geboord?

Nee hoor, ik had daar 2 ophangbeugels met u-bouten voor gekocht.

Helemaal goed!
Appeltaart

Rib: Joker Coaster 650
Motor: Yamaha F115
Propeller: Spitfire 4 blads RVS

Keer terug naar Veiligheid