Ervaringen met Sunway Galaxy rubberboot trailer

Vragen en tips over de trailer of schrijf je review over jouw bekende hellingen!

Ik ben op zoek naar een nieuwe trailer voor mijn YAM380s, en kwam deze tegen.

Nou kan ik helemaal niets qua ervaringen of videos vinden van deze trailer.

Toevallig iemand die er hier mee bekend is?
Gebruiksgemak, kwaliteit. Etc

http://www.boottrailers.nl/sun-way/979- ... rboot.html
Mats

Rib: YAM380s
Motor: Yamaha 20pk 4-takt
GPS snelheid: 41

Ik ben niet bekend met dit merk,maar zie wel dat het een kanteltrailer is.Dat heeft zo zijn voordelen zoals dat je geen helling nodig hebt.
Gewoon aanrijden tot de kant,pin er uit halen en boot er in laten.Ziet er verder mooi uit.Enigste is wat jij er voor wil betalen.
Als dit geen belemmering is,doen zou ik zeggen..
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mijn Boot http://bit.ly/mijnBoot
mercvrivs

Rib: Aquapro SM1101
Motor: Yamaha 40pk Autolube
Propeller: Solas 11. 1 X 13 HQ
GPS snelheid: 53

Ziet er goed uit, een kanteltrailer kun je goed gebruiken als er helemaal geen helling is, maar alleen een lage kade, of harde oeverrand, waar je met de auto mag en kan komen.
Een kanteltrailer heeft wel een verborgen stukje risico: Bij het lieren vd boot vanuit het water de trailer op, met het mechanisme gekanteld, kun je per ongeluk de boot te ver op de trailer trekken, waardoor de boot voorbij de laatste rollers kan schieten.
Als dat gebeurt, zoals bij mij een keer, kan je boot ongelukkig terechtkomen. Bij mij kwam de trimmotor op de roller te rusten; gevolg: lekke afdichtingsring vd electromotor. Die kon dus weer naar de reparateur....(En je kunt zelf het water in om de boot in het water weer goed op de rollers te tillen)

Bij het oplieren moet je de boot goed in de gaten houden, en het kantel mechanise moet geleidelijk terugzakken, of je moet het handmatig doen, zodat je de boot nooit te ver door kan trekken.

Voor de rest is een kanteltrailer ideaal. Hellingen kosten vaak geld per keer dat je gaat traileren..
Met vriendelijke groet,
Wim
Skipper Endeavour

Rib: Arimar 430
Motor: Mercury 40pk 2 takt
GPS snelheid: 60 km/u

Skipper Endeavour schreef:Bij mij kwam de trimmotor op de roller te rusten; gevolg: lekke afdichtingsring vd electromotor. Die kon dus weer naar de reparateur....(En je kunt zelf het water in om de boot in het water weer goed op de rollers te tillen)

Is het dan geen optie om er extra rollers op te zetten of de huidige rollers te verplaatsen?
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mijn Boot http://bit.ly/mijnBoot
mercvrivs

Rib: Aquapro SM1101
Motor: Yamaha 40pk Autolube
Propeller: Solas 11. 1 X 13 HQ
GPS snelheid: 53

Nee Govert, is geen optie. De achterste rollers staan al op het uiterste puntje van het frame.
Gewoon oppassen dus
Met vriendelijke groet,
Wim
Skipper Endeavour

Rib: Arimar 430
Motor: Mercury 40pk 2 takt
GPS snelheid: 60 km/u

Keer terug naar Trailers en Trailerhellingen

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast