strandtrailer of strandwielen?

Vragen en tips over de trailer of schrijf je review over jouw bekende hellingen!
strandtrailer of strandwielen?
wo 27 maart 2019, 15:33

Hallo,

Ik ben in het bezit van een nieuwe set BB-Line 4.20 HD rubberboot met een alu deck en 25 PK Yamaha. Om deze set te vervoeren, hebben wij wielen nodig.
Nu kan ik kiezen voor een strandtrailer of strandwielen. De rubberboot weegt incl. bb motor rond de 160 kg. Wanneer kiest men voor strandwielen en wanneer voor een strandtrailer?

We gaan met de caravan in de zomer naar Kroatie

Ik ben benieuwd naar de reacties!

Groet,

Lennart
LennartK

Rib: BB-Line
Motor: Yamaha 25 pk 4-takt

Re: strandtrailer of strandwielen?
wo 27 maart 2019, 21:11

Volgens mij maak je strandwielen vast aan de spiegel, wel of niet afneembaar. Wellicht zonde en minder fraai. Ik zou dan voor een klein licht trailertje kiezen. Is volgens mij ook veel steviger.
Gr.
Marcel
Silver

Rib: Ranieri Azzurra 5.2
Motor: Yam 80Pk 4-takt inj
Propeller: 13x19P
GPS snelheid: 70

Re: strandtrailer of strandwielen?
wo 27 maart 2019, 21:48

voordeel van strandwielen is dat ze inklapbaar zijn en aan de boot zitten, je hebt dus altijd "wielen" bij je, ook als je ergens anders even eruit wil wel zo makkelijk. Zal wel zwaarder tillen/rijden zijn aangezien ze op de spiegel zitten, ik doel dan dat je aan de punt moet vasthouden en hoe langer de boot hoe zwaarder, ik heb ze ook op een 2.70 sibje, das makkelijk en licht maar 4.50 zal stuk zwaarder zijn. Bij een trailertje zitten de wielen in het midden dus heb je mooi balans punt maar waar laat je die als je gaat varen, moet weer op slot eventueel etc...
Ayrton Senna; if you're still in control, you're not going fast enough.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Rib: Roughneck 636 VFI
Motor: Yamaha F200GETX
Propeller: Enertia/Cleaver 21P
GPS snelheid: 101 km/h

Ik heb een boot van 3,8 m met een 25 pk erop. Al jaren gebruik ik wielen voor aan de spiegel. Zeker handig om bij te hebben en de boot even vlug op de kant te trekken.
Om de boot een stuk naar het water te brengen, vanaf de camping plaats bijvoorbeeld is het loeizwaar. Vooral omdat je aan de voorzijde zelf al het gewicht moet dragen.
Het is dat ik met ruimte en gewicht beperking zit, anders zou ik zeker voor een Strandtrailer erbij kiezen.
reddok

Rib: brig
Motor: Yamaha 28a

Wellicht niet zo fraai achterop,maar ik zou voor wielen achterop gaan.Een strandtrailer zal je toch plek moeten geven die je eigenlijk niet hebt tijdens vervoer naar Kroatië.
https://www.debowatersport.nl/debowatersport.nl/product/debo-rubberboot-strandwielen/
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mijn Boot http://bit.ly/mijnBoot
mercvrivs

Rib: Aquapro SM1101
Motor: Yamaha 40pk Autolube
Propeller: Solas 11. 1 X 13 HQ
GPS snelheid: 55

je hebt ze ook een maatje kleiner, ziet er wat beter uit tijdens varen...die van mij waren 75 euro nieuw.

IMG_20180801_161149.jpg
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Ik denk niet dat 160 kilo tedoen is met strandwielen, aan het begin met mijn eigen bootje gedaan uit het water trekken gaat gewoon bijna niet, ik zou voor een strandtrailertje gaan!
Jilles

Rib: Nimarine 290 rib
Motor: Yamaha 15 PK 2 Takt
GPS snelheid: 46

Ik zou ook voor een trailertje gaan. Ik heb strandwielen voor ons 2.5m sibje met 4pk motor. Die hangen onze kids achter de fiets als ze naar de Rijn gaan om te dollen met vrienden. Ik heb ook een Quicksilver 430 met 25pk, die ligt op een trailer. Ik moet er niet aan denken om die met strandwieltjes te verplaatsen, dat zou veel te zwaar zijn.
Lucas_Noldus

Rib: Capelli Tempest 626
Motor: Suzuki DF175
GPS snelheid: 91 km/u

In Kroatië heb je niet echt zandstrand op de meeste plekken. Op rotsen of een kade heb je niets aan die wielen. Ziet er ook niet mooi uit eerlijk gezegd.
Appeltaart

Rib: Joker Coaster 650
Motor: Yamaha F115
Propeller: Spitfire 4 blads RVS

het zijn ook "strand" wielen, :blink ik gebruik mijn sibje veel in de UK, overal mooi strand daar dan zijn ze ideaal.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Wellicht is deze post wat verouderd, maar op mijn nieuwe SIBje heb ik de setje gemonteerd van SUPROD HD200. Niet goedkoop maar alles van RVS A4 en die kun je netje inklappen met een soort veer. Die komen dan strak achter de speigel te hangen. Kom je terug op het strandje dan klap je de wielen weer uit en komen onder de boot te staan.

Ben er erg content mee moet ik zeggen. Helaas nog geen foto om te laten zien, maar op internet zie je de filmpjes wel staan.
Zeehond

Rib: Zodiac 325FR
Motor: Honda BF10
Propeller: 4blads

Keer terug naar Trailers en Trailerhellingen

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast