Trailer loop niet door onder water: kan dat?

Vragen en tips over de trailer of schrijf je review over jouw bekende hellingen!

Hoi!

Ik ben voor het eerst op vakantie bij het Gardameer, en kwam erachter dat ik het geluk heb om een trailerhelling op 5 minuten rijden van ons verblijf te hebben. Echter, ik ben net even bij de helling gaan kijken, en toen zag ik dat de helling onder water niet doorloopt. Het lijkt alsof dit normaal wel een beetje het geval is, maar dat het water heel erg laag staat, maar alsnog zal hij geen meters onder water door lopen.

Nu is mijn vraag: verwachten jullie dat dit kan, of kan ik beter op zoek naar een andere helling en/of wachten op een hogere waterstand?

Ik krijg geen plaatjes ingevoegd dus heb er even linkjes van gemaakt:

De trailerhelling:
IMG_6702.jpg

Onze boot vanaf de zijkant:
IMG_6693.jpg

Onze boot vanaf de achterkant:
IMG_6694.jpg
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Christc

Rib: Brig Falcon 400 DL
Motor: Suzuki 50PK
GPS snelheid: 63,4

Hier heb je een kanteltrailer nodig. Plaatsjes waren denk ik te groot, even verkleind en erbij gezet, linkjes werken na verloop van tijd niet meer dus worden niet geacepteerd.
Ayrton Senna; if you're still in control, you're not going fast enough.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Rib: Roughneck 636 VFI
Motor: Yamaha F200GETX
Propeller: Enertia/Cleaver 21P
GPS snelheid: 101 km/h

Proberen kan geen kwaad.
Appeltaart

Rib: Joker Coaster 650
Motor: Yamaha F115
Propeller: Spitfire 4 blads RVS

En dat staat het water op de foto ook nog lekker hoog... geen idee hoeverre droogte van invloed is op het Gardameer...
Zou een keuze B in het achterhoofd houden :gr
Ondanks de uiterste zorg waarmee ik mijn reactie heb samengesteld, ben ik niet aansprakelijk voor mogelijke schade, in welke vorm dan ook, die voortkomt uit het gebruik hiervan :-))))
2dehans

Rib: Brig Navigator 570
Motor: Honda 115 Pk
Propeller: Enertia 19p
GPS snelheid: 76

Met een kanteltrailer zou het geen probleem moeten zijn maar met een gewone zou ik nog even verder zoeken.
Erin krijg je hem vaak wel maar eruit is een ander verhaal.
Berto-Naishman

Rib: Yam 360S
Motor: Johnson 20pk

Ik heb even verder gekeken en in Manerba (10 minuutjes rijden) zit een perfecte helling. Die gebruiken we dus deze vakantie :-) Bedankt voor het meedenken!
Christc

Rib: Brig Falcon 400 DL
Motor: Suzuki 50PK
GPS snelheid: 63,4

Dit is ook in het nieuws geweest, een enorme daling van de waterstand. Wij waren in juli aan het Lago Maggiore en op de camping hadden ze ook problemen met het in en uit traileren, liepen aardig te klooie.
Ik schat dat hier het water zeker een meter lager stond in vergelijking tot voorgaande jaren. In de afgelopen 11-12 jaar nog niet eerder deze lage stand gezien. Echt extreem, maar goed dat is in heel europa een groot probleem.
Gr.
Marcel
Silver

Rib: Bootloos

Keer terug naar Trailers en Trailerhellingen

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast