vakantie suggestie 2019

Ga je op vakantie en gaat de RIB mee? Vraag naar tips of vertel er over...
vakantie suggestie 2019
zo 11 nov 2018, 16:57

Van Comomeer naar meer van Genève, Lago Magiorre weer naar Iseomeer en toch ook kijken naar Kroatie.... pfffff 

Wie oh wie promoot zijn eigen vakantie die hij beleefd even met mij :-)

Onze wensen zijn:

Redelijk grote kampeerplek voor de tunneltent

Zwembad

Beetje vertier voor kids van 8-13 en 15

Helling met boei of haven

Mogelijkheid om overdag te kunnen watersporten (dus niet worden belemmerd door hoge golven)

En 1 1/2 dagen rijden is wel een beetje het maximum.

Periode 3de week Juli en voor 14 nachten. 

Spanje en Iseo vallen voor 2019 af. HVV had me al getipt over meer van Genève. Zag er leuk uit maar meerdere suggesties welkom :-)

Kroatie lijkt mij ook super alleen vrouwlief vind een camping met 1000+ Plekken wat massaal... Maar wil zeker kijken of ze over te halen is :-)

(ps. zet zoekvraag ook even uit bij ander fora)

Alvast super bedankt en een ieder een waanzinnige vakantie gewenst alvast ​​​​​​​ :vaar :vaar
Ondanks de uiterste zorg waarmee ik mijn reactie heb samengesteld, ben ik niet aansprakelijk voor mogelijke schade, in welke vorm dan ook, die voortkomt uit het gebruik hiervan :-))))
2dehans

Rib: Brig Navigator 570
Motor: Honda 115 Pk
Propeller: Enertia 19p
GPS snelheid: 76

Re: vakantie suggestie 2019
zo 11 nov 2018, 17:46

Wij gaan al jaren naar Kroatië en zijn er nog steeds niet uitgekeken.
Camping Bi-Vilage in Pula is een leuke gezellige camping direct aan zee met eigen "haven".
Mooie omgeving en genoeg te beleven, 3 zwembaden en 's avonds gezellig over de boulevard naar Fazane lopen en lekker wat eten.

Wil je wat verder weg:
Camping Solaris in Sibenik is een hele mooie plek, wel erg massaal maar heel mooi vaargebied en zeer veel te doen.

Camping Zaton in Zadar is een geliefde plek voor watersporters, meerdere zwembaden, eigen haven en ook een mooi vaargebied. (vooral tussen de eilanden)
Ik vind hem zelf veel te massaal en komen hier om die reden niet meer.
zie hier een impressie. https://www.youtube.com/watch?v=YlqmMg-gVRw

Afgelopen zomer naar Camping Rozac in Trogir geweest en die is ons zeer goed bevallen, super compact maar géén zwembad. (heb je eigenlijk ook niet nodig)
Wel mooi varen maar in de middag veel golven.
Er zaten hier nog meer forumleden in de omgeving, Brian1974 zat op camping Belvedere en volgens mij zat Robert R op het eiland Solta.
IMG-20180725-WA0025.jpg

Hebben nu geboekt in Bettina op het eiland Murter, ligt vlakbij de Kornatie eilanden en is voor ons ook een bekend vaargebied.

Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat wat betreft vertier, van ons hoeft al die drukte op die megacampings niet meer en zitten daarom volgend jaar ook in een appartement.
Er zijn genoeg campings in Kroatiè waar het goed toeven is, vraag ook maar eens aan `Brian1974` welke volgens mij ook ieder jaar daar zit.
Succes met de zoektocht.
Groet,
Ron

Het regent hier zoveel dat het water altijd nat genoeg is om in te varen.
dundieje

Rib: AB 15 VST
Motor: Evinrude Etec 75
Propeller: 13 x 17 RVS Viper
GPS snelheid: 72

zo 11 nov 2018, 18:26

Eigenlijk niet zoveel toe te voegen aan wat Dundieje al aangeeft. Ben op Zaton geweest wat voor booteigenaren een super camping is, mooi vaargebied maar massaal. Voor gezinnen met tieners wel lekker want vertier genoeg. Regio Sibenik, Primosten ken ik zelf het beste maar niet wat campings betreft (appartement nabij Primosten). Je hebt camping Adratic wat wel een mooie camping is maar geen zwembad. Dit jaar dus inderdaad op belvedere geweest bij Trogir wat ik een super camping vind. Niet groot en massaal, zwembad en goede restaurants en bars. Boeien liggen wel dicht bij elkaar, lag een keer tegen een bayliner aan te schuren waar dan ook de rubberen strip bij los is gekomen. Vaargebied is wel geweldig en als je de baai richting Marina in vaart heb je altijd luwte, ook op dagen met meer wind. Enige is wel de afstand, denk niet dat je dat red in anderhalve dag. Reistijd heen 24uur en terug 27uur over gedaan incl. veel files dan weliswaar.

Filmpje van de vakantie in Primosten met tripje naar Krka. Als je in die regio zit dan moet je dat zeker doen, echt prachtig en ff de boot spoelen op zoet :heee. https://youtu.be/ZkdZCgOzUg4. Als je op mijn kanaal kijkt dan zie je nog een filmpje met andere beelden, het kan er wel spoken, dus beter niet je vrouw laten zien dan :fluit.
Bijlagen
C23A00CA-340A-485E-851D-58318646355C.png
676FE4F8-6C79-45AD-9C4B-6363BBC1D53F.png
1D4BE9A8-E1CF-4888-8B45-8721A31A6207.jpeg
Without religion there would be less war....
Brian1974

Rib: loos
Motor: -
Propeller: -

zo 11 nov 2018, 21:34

Thxs mannen.. en ik heb Camping Bi-Vilage even aan gezin laten zien. Die waren meteen enthousiast. Qua KM is het ook te behappen.
Een ingerichte tent zou een mooie optie zijn. Roan.nl gekeken en dat viel met qua prijs mee. Net 2000 euro voor 14 dagen. Wel duurder dan een alleen een plaats. Maar nu hoef je na aankomst alleen je boot te water te laten en bier in de koelkast te zetten.

Ga eens kijken hoe ik aan een boei kom buiten Roan om want die service bieden ze niet :-)

Ik ben om voor Kroatië en de foto zien er smullend lekker uit.

Ga morgen eens lekker achter de pc zoeken.

THXS
:y
Ondanks de uiterste zorg waarmee ik mijn reactie heb samengesteld, ben ik niet aansprakelijk voor mogelijke schade, in welke vorm dan ook, die voortkomt uit het gebruik hiervan :-))))
2dehans

zo 11 nov 2018, 22:46

Boei of steigerplaats gewoon rechtstreeks met de camping regelen, dat is het handigst.
Zou eerder een boei nemen dan een steigerplaats want dan ligt je boot iig "vrij" mocht het weer omslaan.
Groet,
Ron

dundieje

zo 11 nov 2018, 22:52

Hé Hans ben dit jaar ook een week op camping Bi Village geweest
Ik kon mijn bootje van 4 meter gratis aan de pier aanmeren. officieel tot 4.5 meter maar er lag ook een boot van 5.5 meter wel zo gemakkelijk met in en uitstappen.
Boothelling is prima en ook gratis

Hieronder de gegevens: reactie op mail welke ik gestuurd had aan de camping

At our pier in the port there is the possibility of mooring a boat (max. Size 4,5 m) free of charge and at your own risk. Please note that the number of berths is limited and it is not possible to make a reservation.
In the campsite you can rent a buoy (about 30 places). Can be booked on request (E mail adress, felix.2002@pu.t-com.hr).
On the beach there are a slip for boats, which can be used between 10-18 .
Kind regards,
Bi Village, Dragonja 115, HR - 52212 Fazana
Tel - 00385/52/300-305
Fax - 00385/52/300-308
Mail - service@bivillage.com

gr Tonny
racingtony

Rib: Ribeye 4 m alumin
Motor: Suzuki DF20 4-takt
Propeller: 9.25*12

ma 12 nov 2018, 01:29

Ik zat op solta, in een huisje met alles erop en eraan voor nog geen 1.500,- voor twee weken. De boot lag in de haven op nog geen 100m voor 95,- de hele vakantie. Was perfect, eigenlijk geen hoge golfslag gehad perfecte temperatuur op het water, airco in het huis, supermarkt om de hoek, met de boot kon je overal heen en overal mooi. Bij keuze is dit super of je moet echt van tent en camping houden. Super eigenaar die oaar keer gekookt heeft en zelfs vis voor ons gevangen heeft met speer. Heb rechtstreks nummer kon het nog wat goedkoper. Heb de man paar honderd fooi gegeven zo super was het. Blue lagoon om de hoek en heel veel leuke plekken havic konden kids scooter rijden, blauwe grotten, split te veel om op te noemen maar heel veel mooie blauwe zee.
Een dag niet gevaren is een dag niet geleefd
MaartenR

Rib: Brig Falcon 570 HL
Motor: Mercury 100pk 2006
Propeller: RVS 13x20p laser II
GPS snelheid: 74

ma 12 nov 2018, 01:35

Haven
Bijlagen
437A920E-49B3-464C-BD2C-29C85C34C4F8.jpeg
Een dag niet gevaren is een dag niet geleefd
MaartenR

Rib: Brig Falcon 570 HL
Motor: Mercury 100pk 2006
Propeller: RVS 13x20p laser II
GPS snelheid: 74

ma 12 nov 2018, 07:11

Het was dus Maarten R en niet Robert R. :peace
Groet,
Ron

dundieje

ma 12 nov 2018, 07:18

O ja........deze kan je ook tegen komen in Kroatië, die zie je op het Gardameer niet.
20180803_070914.jpg
Groet,
Ron

dundieje

ma 12 nov 2018, 22:57

Bi village is leuk maar heeft geen boeien, tenminste toen ik er was een paar jaar geleden. Kan soms wel wat golven hebben op de kust. Campingresort Zaton is echt geweldig qua vaarwater, ongelofelijke mooie plekken tussen de eilanden. Goede helling en een leuk haventje. Ook leuk is camping Tenuta Primero vlak bij Grado in Noord Italie, ook niet zo ver om te rijden. Leuke lagunes om binnen door te varen zelfs richting Venetië en op zee kan je zo naar Slovenie en Kroatie om goedkoop te tanken. De camping heeft een pertecte haven met trailerhelling. Succes met kiezen van de juiste locatie. Groet uit Den Haag.
HHV

Rib: Infanta 5.2 LRi
Motor: Evinrude 115PK HO
GPS snelheid: 86,2

za 15 dec 2018, 13:25

Nou... dan is het roer 180 graden omgegaan en is gekozen voor een ééndaagse reis en met de tent....

3....2.....1..... Meer van Annecy

https://www.camping-lac-bleu.com/nl

Ben erg benieuwd... een ieder bedankt voor de suggesties en tips :bier
2dehans

za 15 dec 2018, 18:52

Als je goed weer hebt is het een prima te doen, je moet dus wel geluk hebben tussen de bergen. Let wel, de trailerhelling kost 15 euro er in en 15 euro er uit, dus reserveer een boei ander kost het wel wat elke dag. Er zijn ook wel wat regeltjes op het meer. Je mag alleen maar waterskiën en niet met banden of iets anders achter de boot hangen. Je moet ook een blauwe vlag hebben om te mogen waterskiën, kost iets van 45 euro! Officieel mag je ook niet harder dan 50 km/h varen en zeker niet hard varen vlak bij de kanten voorbij de gele boeien. Wordt wel op gecontroleerd! In de buurt van Annecy mag je niet hard varen en ankeren mag daar ook niet overal! In het midden van het meer bij de rotspartijen zijn mooie stukken om te varen. Veel plezier gewenst. Groet uit Den Haag
HHV

Rib: Infanta 5.2 LRi
Motor: Evinrude 115PK HO
GPS snelheid: 86,2

Keer terug naar Vakantie

Gebruikers op dit forum: Silver en 1 gast