Lago d'Iseo

Ga je op vakantie en gaat de RIB mee? Vraag naar tips of vertel er over...
Lago d'Iseo
do 11 aug 2016, 23:35

Voor wie op zoek is naar een leuke camping aan het Lago d'Iseo: ik kan van harte camping Riva San Pietro in Marone (www.rivasanpietro.it) aanbevelen. Prachtig gelegen aan het meer, met eigen boothelling en grote hoeveelheid boeien in het meer waar je je boot aan kunt afmeren. De camping wordt gerund door een zeer vriendelijke familie (ouders, dochter, oom) die allemaal prima Engels spreken. Ik heb al enkele ribs met Nederlandse vlag zien liggen maar de eigenaars nog niet ontmoet. Wij zijn er tot de 20e van deze maand. Omdat mijn eigen rib defect is ben ik hier met onze oude boot (Quicksilver 430 met Mercury Seapro 25pk). Leuk voor tochtjes naar het eiland maar waterskieen lukt niet. Mocht een van de forumleden hier nu verblijven en onze zoons een keer mee willen nemen, dan houden we ons aanbevolen! Ik ben bereikbaar op +31-6-53425199.

Groeten, Lucas
Lucas_Noldus

Rib: Capelli Tempest 626
Motor: Suzuki DF175
GPS snelheid: 91 km/u

Re: Lago d'Iseo
zo 10 maart 2019, 13:52

hoi Lucas
het is al een oud bericht maar ik heb een paar vragen over het varen op het iseo meer. dit jaar ga ik voor het eerst met een snelle boot (40pk) naar het iseo. vorig jaar met een rubberbootje en 5pk.(dat was ook al spannend) weet jij wat de eisen zijn op het meer, mogen de kinderen onder de 18 jaar varen met iemand aan boord met vaarbewijs. volgens mij heb je ook een icp nodig. brandblusser,zwemvesten,lichtpistool,touw,vaarbewijs,ehbo zijn aanwezig.
op veel meren gelden weer andere regels maar over het iseo kan ik weinig vinden.
wij zitten voor de 2x op camping covelo. wellicht heb je je tips of mooie vaar route's.
mvg gunther schoemaker
gunther

Rib: 400
Motor: yamaha 40 pk 4-takt
GPS snelheid: 53km

zo 10 maart 2019, 23:42

Beste Gunther,

Ik ben bang dat ik je niet kan helpen. Ik had destijds ook al die spullen bij me, inclusief een Italiaans verzekeringscertificaat. Ik heb mijn kinderen altijd laten varen als ik er zelf naast zit, maar of het wellicht verboden is in Italie weet ik niet. Gelukkig zit het Ribforum vol met verstokte Italie-vaarders dus hopelijk is er iemand anders die het weet.

Groeten, Lucas
Lucas_Noldus

Rib: Capelli Tempest 626
Motor: Suzuki DF175
GPS snelheid: 91 km/u

ma 11 maart 2019, 23:57

Bedankt voor je reactie in iedergeval
Gr Gunther
gunther

di 12 maart 2019, 09:00

Juridisch heb je er niets aan maar ben 2 jaar terug naar dit meer geweest. Super fantastisch !! Ik heb 1 x politie gezien maar zag hen niemand actief controleren. Had zelfde aan boord (minus lichtpistool). Even een bewijs bij je verzekeringsmaatschappij opvragen dat je boot WA verzekerd is. Als je een recent vaarbewijs hebt is die al internationaal geldig.

Jeugd laten varen als je er bij/naast staat. Geen idee. Ik deed het wel. Maar zat ik fysiek wel dicht bij het stuur.
Ml
Als je de zoek functie gebruikt -Iseo- kom je wel wat info tegen.

Veel plezier weet zeker dat je gaat genieten.
Ondanks de uiterste zorg waarmee ik mijn reactie heb samengesteld, ben ik niet aansprakelijk voor mogelijke schade, in welke vorm dan ook, die voortkomt uit het gebruik hiervan :-))))
2dehans

Rib: Brig Navigator 570
Motor: Honda 115 Pk
Propeller: Enertia 19p
GPS snelheid: 76

vr 15 maart 2019, 20:53

bedankt voor je reactie ik ga eens verder zoeken. heb wat gevonden moet het alleen ff vertalen.

gr
gunther

Keer terug naar Vakantie

Gebruikers op dit forum: Silver en 1 gast