Wat voor rib is dit? iemand?

Alleen vragen en info over het MERK zelf..
Wat voor rib is dit? iemand?
di 05 jun 2012, 20:35

Hallo,

Ik heb een vraag. Wie kan deze rib identificeren? Volgens de vorige eigenaar was dit een "Zodiac 520 RSC" Persoonlijk weet ik vrijwel zeker dat Zodiac nooit een 520 RSC heeft gemaakt? En al helemaal niet in het zwart dan. Maar wat is het dan wel?
Er zit een typeplaatje in de boot waar alleen "520RSC" opstaat. Verder is de rib helemaal zwart.

Afbeelding

iemand enig idee wat dit voor rib kan zijn?
jaapsh

Rib: Watermark Firefly 77
Motor: 200PK Mercury Opti
Propeller: geen idee
GPS snelheid: 86

Ik weet het...... Het is een rip die op marktplaats staat...... :schater :schater

Heb je interesse in deze rib??

Mail de eigenaar anders
Wellicht dat hij deze vraag kan beantwoorden toch ??

Gr. Gerard.
Bûter, brea en griene tsiis, wa’t dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries
zeezeiler

Rib: Osprey vipermax 6.8
Motor: mercury 200 verado
Propeller: 19

Klopt :-)

Probleem is alleen dat die het niet weet. Dus vandaar dat ik het hier maar vraag.

---------
antwoord huidige eigenaar:

Hallo Jaap,

Eerlijk gezegd weet ik niet eens zeker of het wel een Zodiac is. De vorige eigenaar was er heilig van overtuigd dat het een Zodiac is, volgens hem zaten er voorheen zelfs Zodiac stickers/stiksels op. Op het typeplaatje staat '520RSC'. Ik heb hem zelf laten registreren en heb gemakshalve maar bij merk 'Zodiac' ingevuld. Maar het kan inderdaad een Valiant of Duarry ofzo zijn.

Let wel: de boot is goed gebruikt. Hij heeft geen plakkers of grote schade, maar je ziet wel dat het een oudere boot is. In combinatie met de 115 Yamaha en de trailer is het wel een mooie complete set.

Met vriendelijke groet,
jaapsh

O ok juist....

Beetje vaag idd.

Er is dus helemaal geen origineel plaatje meer op de boot begrijp ik ??

Normaal zou er altijd een bouwnummer etc in moeten staan toch ??
Of heb ik het nu mis ??
Is het wel zuivere koffie ??

Gr. Gerard
Bûter, brea en griene tsiis, wa’t dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries
zeezeiler

Rib: Osprey vipermax 6.8
Motor: mercury 200 verado
Propeller: 19

't is een lastige..

RSC zou in mijn ogen staan voor RESCUE..

Heb je toevallig een foto van de bodem? Misschien dat hij hieraan herkend kan worden... tubes zeggen niet heel veel...

Google weet ook geen raad, zou een zelfgebouwde kunnen zijn, of 1 uit een zeer kleine oplage van een onbekende bouwer...

Is het wel een nederlandse boot? Vanwege het "afneembare" Y-nummer...
Bryan
Beheerder

Http://link.marktplaats.nl/564783339

Da's de marktplaats add. Bodem is daar niet heel duidelijk op te zien helaas.
jaapsh

poeh, dat is geen standaard bootje.. ik ken die bodem ook niet. Doet me wel denken aan een langere Engelse RIB... Wel een heele diepe V :gr :gr Ziet er heel goed uit! (de vorm dan)

Misschien kenners hier die het wel weten?

Ik denk dat je hier een leuk brandingsbootje aan hebt! Mooi door de golven ploegen... FF goed controleren, als hij goed in orde is, lijkt mij dat een goede rib voor een leuke prijs!

Alvast welkom... als je je voorstelt met je nieuwe RIB :bier
Bryan
Beheerder

Ik kan het ook niet vinden. Ik dacht aan Duarry maar die heeft een andere 'diepere' hull. Zoals ik het kan zien heeft hij wel een diep V. Succes met de zoektocht.
Groeten,

Rob
Rob

Rib: Sportis MC 5600
Motor: Yamaha 115 pk 4-tact
Propeller: Michican 13 x 19
GPS snelheid: 73 KM

Duarry kwam ook bij mij op aan de vorm en de deep V te zien.

Kleur is n beetje anders maar de maat zou een brio kunnen zijn.

Lijkt zo op het eerste gezicht geen gek bootje (bij duarry wel even opletten dat ie graag achterover wil). Maar voor het geld ....

Ik zou heen stappen met je bedrag de boot bekijken en met flappen gaan zwaaien. Schijnt ook wel leuke motor te zijn al heb ik liever een 4 takt vanwege zuinigheid.
Spreekwoord zegt: zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen en ik zeg wie bespaart op shampoo kweekt luizen als kamelen.
Ik wens u een hele prettige vaardag
berto

Rib: avon searider 5,4
Motor: Suzuki 90pk 4-takt
Propeller: 14x21 3 blads
GPS snelheid: 38 knopen

advertentie; voor als deze zometeen niet meer bestaat:

advertentie.PNG
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Bryan
Beheerder

Is er geen kans dat dit 1 of ander Chinees ding waar een laag rubberboten verf (http://link.marktplaats.nl/554371763) overheen zit o.i.d.?
Of zouden jullie als je dit ziet het risico nemen en met 5 ruggen afreizen naar de huidige eigenaar?
jaapsh

Nee hier zit geen verf op, ik heb wel een idee welke het is maar ga dat eerst even nakijken.

Prijs is trouwens redelijk hoog.

Kleed hem maar eens uit, trailer 500 euro, moter 500 euro is oud lijk, en duur in verbruik.

dan moet dat bootje 4500 op brengen hmm 2000 komt dichterbij.

Oftewel 3000 voor een boot onbekend merk en diverse reparaties, met trialer en oude moter.........dan is het nog veel, ik zou er zelf een 2000 euro voor geven max. :ciao

Al die kussen is wel leuk maar brengt niets op, liggen irritant in de weg en horen op een zonneboot.
Met vriendelijke groet

Ron.
neanderthaler

Rib: Osprey Lynx 26
Motor: Merc 225 optimax
Propeller: Enertia 21 p
GPS snelheid: 98.5 km

bootje ligt al heel erg lang te koop, vind hem ook te duur , motor zuipt meer als het baasje .... :ciao
kriebel70

bootje ligt al heel erg lang te koop, vind hem ook te duur , motor zuipt meer als het baasje .... :ciao

Dat was ook het eerste wat ik dacht "die heb ik vaker gezien"
Maar volgens mij was dat een andere advertentie, dus is hij denk ik al van eigenaar gewisseld.
Dan zou ik hem dus niet kopen.
Good goan
Jeroen
Jereon

Rib: selva WL600
Motor: 115Pk 4 takt selva
Propeller: 19 inch
GPS snelheid: 72

neanderthaler schreef:Nee hier zit geen verf op, ik heb wel een idee welke het is maar ga dat eerst even nakijken.

Prijs is trouwens redelijk hoog.

Kleed hem maar eens uit, trailer 500 euro, moter 500 euro is oud lijk, en duur in verbruik.

dan moet dat bootje 4500 op brengen hmm 2000 komt dichterbij.

Oftewel 3000 voor een boot onbekend merk en diverse reparaties, met trialer en oude moter.........dan is het nog veel, ik zou er zelf een 2000 euro voor geven max. :ciao

Al die kussen is wel leuk maar brengt niets op, liggen irritant in de weg en horen op een zonneboot.

hmm dan zie ik het anders. Maar dat is slechts mijn mening...

Nette trailer; koop je niet onder de 750 euro in dat formaat
Motor 500 euro? Denk eerder 1500 euro, dat levert deze motor makkelijk op in goede staat.
Blijft de boot over, 2250 voor motor en trailer, zelfde bedrag voor de boot, zit je op 4500 euro. Dat lijkt MIJ een redelijk bedrag. :heee Mits alles in orde.

Maar dat zegt uiteraard niets over de geschiedenis en algemene staat van deze boot..
Bryan
Beheerder

Dan reken jij volledig aan de verkeerde kant van de streep kerel, :fluit ik zou jou best als klant willen hebben dan, kan je tenminste wat verdienen :schater

Maar even serieus, stel je koopt dat ding voor ( trailer) 750 euro, dan sta je op niets want dat krijg je er nooit meer voor terug.

Moter 1500 euro, nee veeeeel te veel, zijn veel leukere en zuinigere motoren te koop voor dat bedrag, ook hiervoor geld het bovenstaande regeltje.

De boot, tsja, wat een gek er voor geeft, als je weet dat je in engeland een scorpion met 200 kunt kopen voor 19000 pond....
beetje lullen en die neem je mee voor 17000 euro..

http://www.theyachtmarket.com/boats_for_sale/318705/

Dan mag jij zeggen of 5500 een mooie prijs is voor zo een onbekend al reeds gerepareerd oud lijk. :fluit

Ik ben even in de materie gedoken, en het is niet de boot die ik dacht , kan dus absoluut geen merk en type noemen :ciao
Met vriendelijke groet

Ron.
neanderthaler

Rib: Osprey Lynx 26
Motor: Merc 225 optimax
Propeller: Enertia 21 p
GPS snelheid: 98.5 km

Ron,

Ik ben het wel met je eens ingrote lijnen, maar boten onder de 10.000 blijft nog steeds markt voor en daardoor ook redelijk duur voor wat je krijgt, boten boven de 10.000 euritjes wordt toch wel wat lastiger en worden de boten in verhouding ook stukken goedkoper.

5500 euritjes vindt ik nog steeds een bedrag waar je een hoop leuke dingen van kan doen en zou ik geen boot kopen waar je niet echt een goed gevoel over kan krijgen en zou ik doorblijven sparen voor een rib met een kleinere en zuinige motor. Voor 10.000 euri kan je toch echt wel iets leuks kopen. Voor je het weet ben je een vermogen kwijt aan benzine en reparatiekosten!!!!
Arnold

Rib: Scorpion 7.75
Motor: Evinrude 300G2
Propeller: blinkend rvs
GPS snelheid: 104

Vermoedelijk een (oude) Humber (Destroyer) hull met een (spuuglelijke) zelfbouw indeling.

Die Yamaha 115 V4 zuipt meer dan Bonnie St Claire tijdens de feestdagen... :gr
If you obey all the rules you miss all the fun...
Danneman

Rib: Roughneck 636 Black
Motor: Suzuki DF200ATX
GPS snelheid: 100+

Gewoon geduld hebben.
Dan kom je vanzelf wel tegen wat je aanstaat
Good goan
Jeroen
Jereon

Rib: selva WL600
Motor: 115Pk 4 takt selva
Propeller: 19 inch