novamarine goed of slecht

Alleen vragen en info over het MERK zelf..
novamarine goed of slecht
ma 07 apr 2014, 07:57

beste leden

Ik heb een dilemma. Ik ben sportvisser en had vroeger altijd een rib gehad (bwm, osprey lynx).
Nu ik wat meer tijd heb ben ik terug op zoek naar een rib.

Ik heb een Novamarine HD 7 m op het oog met een honda 225 pk of een tornado 7 m met yamaha v max 250.

Tornado is in mijn ogen een super boot. Ik zoek een boot die wat zee kan vedragen en comfortabel op zee is.
De novamarine spreekt me echter toch wel iets meer aan wegens zijn opbouw.

Iemand ervaring met novamarine??

Goeie boten voor de noordzee???

help me uit mijn dilemma :)

mvg
nicolasdc

Re: novamarine goed of slecht
ma 07 apr 2014, 11:55

Hey Welkom! Ik kan je geen concrete info geven, maar ik heb wel wat filmpjes gezien. De Italiaanse boten zijn doorgaans wel goed gebouwd, hypalon doek, maar toch meer voor leisure en de looks. Wanneer je het over een zee- beuk rib hebt.. dan de engelse ribs.

Deze man heeft een aantal filmpjes van zijn boot; https://www.youtube.com/user/marbuckwald (HD7)

Daar zie je ook dat hij het redelijk doet over vlak water, maar dat de bodem toch wat plat is wanneer je deze vergelijkt met de tornado. Het is maar net wat je zoekt! 225 honda zal ook wat minder benzine drinken als de Yamaha.

Ik hoop dat er hier ervaringsdeskundigen zijn voor je! :yes Succes met de keuze. Hoe dan ook, wanneer je er 1 hebt bemachtigd; wel even een fotootje uploaden he :heee
Bryan
Beheerder

ma 07 apr 2014, 12:12

Hoi en welkom bij de vloot!! :woehoe

Stel jezelf ook nog even voor in het daarvoor bedoelde topic :thnx
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!
nick
Moderator

Rib: BaylinerDiscovery195
Motor: Mercruiser 3.0 135pk
Propeller: high five RVS
GPS snelheid: .

ma 07 apr 2014, 14:24

Hoi welkom op het forum,

Over de Tornado niks dan lof.. Maar die jij vernoemd hebben we dit weekend nog staan over praten. Deze boot zou gebroken geweest zijn en weer opgelapt. En niet al te degelijk volgens de persoon die de boot kent. Novamarine is ook niet slecht en vermoed dat het over die boot gaat die nog in Zeebrugge race,s gedaan heeft?
Waarom praat men altijd over, "hoeveel ik weer niet gedronken had"? Terwijl niemand iets zegt over hoeveel dorst ik wel niet had ??
Obelix

Rib: Quicksilver 635
Motor: Verado 150pk
GPS snelheid: ...

Keer terug naar RIB Merken

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast