ervaringen met Royal Rib en/of Arimar

Alleen vragen en info over het MERK zelf..

Hallo, compleet nieuw op het forum en gelijk al een vraag. Dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Wij zijn op zoek naar een andere boot zo rond de 5 m met een 90 - 120 pk er achter. We hebben een prachtige rib bekeken van het merk arimar. Ik kan daar werkelijk niets over vinden, behalve dan dat het een Italiaans merk is dat ook voor lifeboats wordt gebruikt. Maar verder geen ervaringen, kwaliteit enz.

Hetzelfde geldt voor het merk Royal Ribs. Ik vind wel wat andere boten, maar geen dealers oid. Kunnen jullie me verder helpen? We zoeken niet per se de beste boot maar wel een met een redelijke prijs kwaliteit. Boot staat altijd op trailer en binnen, dus behalve tijdens de vakantie niet langdurig in het water. En tot nu toe ook niet op zee gevaren, we gebruiken het voor waterskieen en tochtjes.

Alvast dank voor jullie reactie!
margriet

Welkom! Arimar is een bekend merk maar over de kwaliteit kan ik niet oordelen aangezien ik er geen ervaring mee heb maar zal niet slecht zijn aangezien het een gerenomeerd merk is wat al wat jaartjes meedraait. Er varen hier wel wat Arimars rond volgens mij dus wie weet krijg je nog wat feedback.

http://www.arimar.com/?___store=arimar_en&___from_store=arimar_it

Royal Ribs! als je niks erover kan vinden is het vaak ook niks, ik bedoel dan is het meestal van die chineze troep, lijkt aardig maar kwaliteit dramatisch, ik heb er ook nog nooit van gehoord en kan er ook niks over vinden, heb een linkje van de boot die je op het oog hebt?

Ik weet niet wat je budget is anders kunnen we je wellicht van tips voorzien....

succes met zoeken
Ayrton Senna; if you're still in control, you're not going fast enough.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Rib: Roughneck 636 VFI
Motor: Yamaha F200GETX
Propeller: Enertia/Cleaver 21P
GPS snelheid: 101 km/h

He Margriet als eerste welkom!!

Ik zelf heb een Arimar van 4m30 dus even wat kleiner wat jij zoekt
ik vindt het een HEERLIJKE boot !! hij kan aardig wat aan maar is niet voor het erg ruige werk maar een beetje de zee op, en op meertjes is ie heerlijk
Ik gok dat de tubes PVC zijn maar weet et niet zeker door geen ervaring met hypalon etc.

Kijk wel goed als je hem koopt op cracks op de spiegel kan ie wel last van hebben. Had die van mij ook omdat er een 60pk achter hangt en er eigenlijk maar 25achter mag :D :D :D :D

en over Royal ribs
RAMP!!! een vriend van me had een Royal rib uit Japan ithink. Binnen 13vaar uurtjes met de goede motor lag bijna de halve spiegel eraf
Kick Herdes

Rib: Arimar 430
Motor: Yamaha 60PK 2-Takt
GPS snelheid: 73Km/H

Hoi Magriet,

Voor voorstellen hebben we een speciaal topic... :gr
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!
nick
Moderator

Rib: BaylinerDiscovery195
Motor: Mercruiser 3.0 135pk
Propeller: high five RVS
GPS snelheid: .

Alvast dank voor jullie reacties. Ik zal me inderdaad even voorstellen op de aparte plek :oops: ....

Wij zoeken een boot van ca 5.20. Merk is niet zo relevant maar wel dat het er goed uit ziet (niet continu in het water gelegen hebben), voldoende vermogen aankan voor waterskieen en een goede trailer (geremd). We hebben inmiddels verschillende boten bekeken:
http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

en een Brig Eagle 500 maar daarvan was de spiegel flink aangetast. Mogelijk gaan we ook nog kijken bij http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr.

Mochten jullie nog meer ideeen en tips hebben, graag, dit helpt alvast al behoorlijk!
margriet

Die man van de joker heb ik al per mail wat vragen gestuurd ( ik zoek dezelfde categorie boten blijkbaar :gr ), maar tot nu toe geen reactie. Zal er zelf even achteraan moeten denk ik. Ik hou je berichten even in de gaten en hopen dat we niet tegen elkaar op gaan bieden :fluit

Groet,
Brian
Without religion there would be less war....
Brian1974

Rib: loos
Motor: -
Propeller: -

Jokers zijn populair en goede boten, varen er hier veel mee rond en ik heb nog geen slechte ervaringen over jokers gehoord. Uiteraard is de staat waarin ie verkeerd van belang. Maar als ie in geode staat is zal het geen miskoop zijn....
Ayrton Senna; if you're still in control, you're not going fast enough.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Rib: Roughneck 636 VFI
Motor: Yamaha F200GETX
Propeller: Enertia/Cleaver 21P
GPS snelheid: 101 km/h

Joker is een goede allround boot.
Go with the flow
Groeten en veel rib plezier.
Joker Erwin.
Bananenman

Rib: Joker Coaster 600
Motor: Suzuki DF 140 PK
Propeller: Aluminium 14 x 19
GPS snelheid: ?

Jokertjes zijn idd heerlijke bootjes, wel aan de prijzige kant :(
Kick Herdes

Rib: Arimar 430
Motor: Yamaha 60PK 2-Takt
GPS snelheid: 73Km/H

Hallo Brian, ook wij zijn al een tijdje op zoek en nu blijkt de eigenaar nog in het buitenland te zijn, Komt binnenkort terug. We zullen zien, we willen sowieso eerst kijken voordat we bieden.
margriet

Zag net dat er op het forum een Sacs wordt aangeboden, misschien is dat wat voor je?
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!
nick
Moderator

Rib: BaylinerDiscovery195
Motor: Mercruiser 3.0 135pk
Propeller: high five RVS
GPS snelheid: .

Keer terug naar RIB Merken

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast