Let op voor de strafbeschikking!

Alles over het vaarbewijs, papierwerk en de regelgeving op het water.

Als je een boete op het water krijgt is dit bijna altijd een strafbeschikking.Als je dit thuis krijgt lijkt dit bijna op een gewone boete maar dit is het niet!
Een strafbeschikking wordt opgelegd door het OM zonder tussenkomst van de rechter.En daar gaat het vaak mis.Een strafbeschikking bestaat uit een boete en je krijgt een je krijgt een vermelding op je strafblad.
Dit kan dus nadelige gevolgen hebben bij afgifte bij een Verklaring Omtrent Gedrag.Een VOG wordt gevraagd bij verschillende beroepen,maar ook bijv. een wapenvergunning of als je post wil rondbrengen.
Reizen naar de Verenigde Staten of China wordt onmogelijk..

Mocht je een dergelijke boete hebben ontvangen teken dan Altijd verzet aan binnen 14 dagen Een rechter kan dan nog eens extra zorgvuldig naar kijken en een milder oordeel over vellen of kwijtschelden.

meer lezen...
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/12/03/het-rommelt-in-de-straffabriek-van-het-om-a3016864
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mijn Boot http://bit.ly/mijnBoot
mercvrivs

Rib: Aquapro SM1101
Motor: Yamaha 40pk Autolube
Propeller: Solas 11. 1 X 13 HQ
GPS snelheid: 53

Ik weet er alles van, PS reizen naar USA is geen probleem want daar heb je geen visum voor nodig, wel als je een VISUM nodig hebt voor een land kan het lastig worden. Maar idd voor het verkeerd buitenzetten van een vuilniszak krijg je al een strafbeschikking ipv boete en dus een strafblad als je schuldig wordt bevonden, als je betaald erken je schuld let daar dus op. Verzet betekent ook dat je (nog) niet hoeft te betalen, dan afwachten op bericht van het OM, voorkomen, of kwijtschelding/seponeren. Kan jaren duren.

Govert de rechter kijkt pas als het OM besluit jouw verzet voor te laten komen. Niet eerder. Jouw verzet komt bij het OM terecht en die gaan dat eerst bekijken, dan beslissen ze wat ze ermee doen.
Ayrton Senna; if you're still in control, you're not going fast enough.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Rib: Roughneck 636 VFI
Motor: Yamaha F200GETX
Propeller: Enertia/Cleaver 21P
GPS snelheid: 101 km/h

Ik meende in dat stuk (van de nrc, dank daarvoor) gelezen te hebben dat het moeilijk, zoniet onmogelijk wordt om naar de VS te reizen dacht ik..

Feit blijft wel dat er maar relatief weinig mensen bezwaar aantekenen tegen een strafbeschikking. Dat is toch opvallend!Wellicht denken mensen dat ze een civiele boete krijgen terwijl een bezwaar wel degelijk loont.

Maar als het OM besluit om een zaak niet te laten voorkomen als er bezwaar is ingediend is,dan zit je in feite alsnog met een strablad dus..
Maar dan wordt je wel hiervan op de hoogte gesteld dan?
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Nee dat kan niet, OM beslist of voorkomen of seponeren. Bij seponeren geen aantekening uiteraard, Of ze stellen eerst een lagere boete voor en daar kan jij dan weer op reageren door in verzet te blijven of te betalen, betaal je lagere boete dan wel aantekening in stafblad Als je in verzet blijkft en later alsnog moet voorkomen is het aan de rechter om te beslissen of boete terecht was of geeft lagere boete of kan ook seponeren. Bij seponeren uiteraard geen aantekening dus geen strafblad. Boete lager dan 100 euro ook geen aantekening las ik.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Goed maar stel he,stel dat je een aantekening op je strafblad hebt.Dan kom je in de problemen met je werk.
Ik bedoel, ze kijken nooit naar de inhoud van de aantekening alleen of je een strafblad hebt of niet.
Vrees je dan voor je baan?Ik bedoel die vrouw die in dat artikel uit het nrc is ook ontslagen tenslotte...
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Ik niet hoor.... Maar mocht ik aantekening krijgen ben ik er niet blij mee uiteraard.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Bedoel je dat bij een bestaande baan, of bij sollicitatie Govert? Bij een bestaande baan moet die werkgever het dan wel te weten komen, als ie niks weet, kom je ook niet in de problemen. Tenzij je hem het allemaal gaat vertellen, maar dan nog hangt het van je functie af.

Even als voorbeeld, mijn werkgever zou lachen als ik hem vertel dat ik een strafbeschikking kreeg voor verkeerd opgeplakte letters op een rubberboot. Een misdrijf als inbraak, diefstal of zware mishandeling zou wel iets nadeliger uitpakken natuurlijk. Dus je functie als ook de aard van het delict is bepalend
Met vriendelijke groet,
Wim
Skipper Endeavour

Rib: Arimar 430
Motor: Mercury 40pk 2 takt
GPS snelheid: 60 km/u

mercvrivs schreef:Goed maar stel he,stel dat je een aantekening op je strafblad hebt.Dan kom je in de problemen met je werk.
Ik bedoel, ze kijken nooit naar de inhoud van de aantekening alleen of je een strafblad hebt of niet.
Vrees je dan voor je baan?Ik bedoel die vrouw die in dat artikel uit het nrc is ook ontslagen tenslotte...

Govert, je komt niet zomaar in problemen. Om te beginnen, een VOG zegt niet dat je geen strafblad hebt. Het zegt alleen dat er geen bezwaar is voor het specifiek doel waarvoor de VOG is aangevraagd. Er wordt dus altijd gekeken naar een relatie tussen je functie en de begane misdaad. Op SBF hebben we dit onderwerp ook gehad. Kijk eens op www.justis.nl
A life without a RIB is possible, but pointless!
Alex450

Rib: Zodiac Pro Open 550
Motor: Suus 115
Propeller: RVS 3 blads
GPS snelheid: ?

Skipper Endeavour schreef:Bedoel je dat bij een bestaande baan, of bij sollicitatie Govert? Bij een bestaande baan moet die werkgever het dan wel te weten komen, als ie niks weet, kom je ook niet in de problemen. Tenzij je hem het allemaal gaat vertellen, maar dan nog hangt het van je functie af. Helaas wordt er niet gekeken naar de inhoud maar alleen of je een strafblad hebt of niet..

Ron heeft voor zijn werk allerlei visa nodig. Die ga je niet krijgen als, je een strafblad hebt. Even naar de VS voor zaken? Kom je niet in met een strafblad.. Leg dat dan maar eens uit aan je baas..
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Lees deze artikelen anders nog even.
Het lijkt nogal ongeloofwaardig en lachwekkend om een strafblad te krijgen voor een te vroeg gezette vuilniszak.
Echter de werkelijkheid is anders..

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/12/03/he ... m-a3016864

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/12/05/op ... n-a3056779
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Govert, zou je iets preciezer willen zijn als je iemand citeert? Als je iets van iemand citeert wat hij niet geschreven heeft, dan krijg je snel een verkeerd beeld van iemands mening of gedachten.

'Helaas wordt er niet gekeken naar de inhoud maar alleen of je een strafblad hebt of niet..' ---Dit heb ik niet geschreven! Sorry Govert, maar ik wil niet dat bepaalde teksten aan mij worden gelinkt, waar ik niet achter sta.

Een strafblad is niet fijn om te hebben, dat is duidelijk voor iedereen, maar het hoeft niet het einde van de wereld te betekenen of einde van je baan Govert. Ben je niet wat voorbarig? Je baas zal eventueel beoordelen OF het e.e.a. gevolgen heeft, of niet. Als je zelfstandig bent kun je je eigen koers bepalen, toch?

Voor reizen naar de VS korter dan 90 dagen heb je geen visum nodig. Wel een Esta verklaring, en ja die moet je naar waarheid invullen, maar dan weet je zelf wat je strafblad inhoudt en wat het risico op weigering is bij een controle van de immigratiedienst. En hebben die live-verbinding met Justis hier in NL? Lijkt me niet, het is wel van belang dat je niet op een internationale opsporingslijst voorkomt, want dan weten ze wel dat er wat loos is met je. En met verkeerd opgeplakte letters sta je vast niet op een opsporingslijst van Interpol
Met vriendelijke groet,
Wim
Skipper Endeavour

Skipper Endeavour schreef:Govert, zou je iets preciezer willen zijn als je iemand citeert? Als je iets van iemand citeert wat hij niet geschreven heeft, dan krijg je snel een verkeerd beeld van iemands mening of gedachten.

'Helaas wordt er niet gekeken naar de inhoud maar alleen of je een strafblad hebt of niet..' ---Dit heb ik niet geschreven! Sorry Govert, maar ik wil niet dat bepaalde teksten aan mij worden gelinkt, waar ik niet achter sta.

Excuses, er is iets mis gegaan met het citeren van de tekst. Ik zit op mijn Smartphone en niet op de pc.

Dat ze niet naar de inhoud kijken maar alleen naar de notering dat zegt ron zelf ook...

Maar lees die artikelen maar eens.Zal je zelf zien dat het geen onzin is..
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Voor wat Visum betreft, USA heb je geen Visum nodig dus geen issue, ik ga wel naar Rusland en China, dat kan een gedoe zijn omdat ze heel veel aanvragen hebben en dus snel handelen, strafblad is dus een nogo in eerste instantie, dan moet je aantonen dat het een overtreding was en geen misdaad, lukt wel maar een hoop gedoe.

Voor de rest natuurlijk van de zotte een strafbeschikking voor een vuilniszak, daarom altijd verzet aantekenen, krijgen ze veel meer werk van als iedereen dat doet en hopelijk veranderen ze het in de toekomst zodat die strafbeschikkingen voor onbenullige dingen weer boetes worden.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Hear hear :gr
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Dit nog even uit het artikel van het NRC...Ontslag vanwege een strafbeschikking.

Een week nadat de leidster op straat is geschopt en geslagen moet ze langskomen op het politiebureau. Tot haar verbijstering wordt ze daar verhoord als verdachte. De buurman heeft aangifte gedaan. Zij zou hém hebben mishandeld en zijn kinderen met de dood hebben bedreigd. Krankzinnig, denkt ze. Toch maakt ze zich geen zorgen. Andere buren hebben gezien wat er gebeurde en er zelfs foto’s van gemaakt.

Na vijf maanden stuurt het OM een brief. De officier wil haar een straf opleggen voor mishandeling en bedreiging. Een paar dagen later zit ze met griep thuis als de directeur van haar kinderdagverblijf opeens aanbelt. Ze vraagt zich af waarom hij komt. Vanwege haar ziekmelding? Maar de directeur heeft een heel andere boodschap: hoewel hij het absoluut niet wil, moet hij haar direct op non-actief zetten en waarschijnlijk ontslaan. Medewerkers van kinderdagverblijven zijn onderworpen aan een ‘permanente screening’. De beschuldiging van het OM is genoeg om in de overheidssystemen een alarmsignaal af te geven: de leidster komt niet meer door de screening heen. De leidster: „Het voelde alsof ons leven binnen een week uit elkaar viel.
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Heb je plezier Govert?
*******************************************************************************************************************************************************
Leo
Forum-sterretje!

Rib: Rib? Fjord Wing 19HT
Motor: Volvo 145A
Propeller: 15 x 17
GPS snelheid: 49.8

Leo schreef:Heb je plezier Govert?

Morgen zeer zeker. Ga ik mn nieuwe tor ophalen :peace
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

:yes
*******************************************************************************************************************************************************
Leo
Forum-sterretje!

Rib: Rib? Fjord Wing 19HT
Motor: Volvo 145A
Propeller: 15 x 17
GPS snelheid: 49.8

mercvrivs schreef:

Succes vandaag Govert, benieuwd naar je nieuwe sterkere aandrijving. Je gaat straks wel een heel stuk sneller als je het gas opentrekt. Wel heel erg leuk, maar denk wel aan je baan, voor je t weet heb je een strafblad met je dikke tor. Het is overigens slecht weer in Friesland, goeie reis!
Met vriendelijke groet,
Wim
Skipper Endeavour

Skipper Endeavour schreef:
mercvrivs schreef:

Succes vandaag Govert, benieuwd naar je nieuwe sterkere aandrijving. Je gaat straks wel een heel stuk sneller als je het gas opentrekt. Wel heel erg leuk, maar denk wel aan je baan, voor je t weet heb je een strafblad met je dikke tor. Het is overigens slecht weer in Friesland, goeie reis!

Dankjewel,ben niet naar Friesland geweest maar naar Alkmaar,tip van Skiron..Maar ik heb geen VOG nodig om een zijlader/heftruck te mogen besturen dus no problemo.. :peace
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Volgende

Keer terug naar Regelgeving: Vaarbewijs, marifoon, verzekeringen etc.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast