VERZEKERINGEN

Alles over het vaarbewijs, papierwerk en de regelgeving op het water.
Re: VERZEKERINGEN
wo 27 feb 2019, 22:52

Leo schreef:Heb je een tussenpersoon Lucas, of doe je de communicatie zelf? Begrijp me niet verkeerd (in de zin van of je dit kan ja of nee), ik stel de vraag omdat verzekeraars die communiceren met tussenpersonen die een (positieve) geschiedenis met de klant hebben een dikke plus geven in het voor elkaar krijgen van gunstige polissen, in dit geval überhaupt een polis.

Zij zijn ook degene die ervoor kunnen zorgen voor de juiste uitleg en bemiddelen bij problemen. Als je deze niet hebt adviseer ik om eens te informeren of zij iets kunnen betekenen, het liefst een lokale die je goed kan vertegenwoordigen.

Alternatief is om je rib over te laten schrijven op je partner of i.d. en zo een verzekering af sluiten. Je kan volgens mij net als een auto een tweede "bestuurder"aangeven. Niet ideaal allemaal maar tjonge, je moet wat,

Ik heb altijd al mijn polissen afgesloten via een tussenpersoon, die mij dus goed kent en weet dat ik geen oplichter ben. Hij moet mijn belangen goed kunnen behartigen, maar dat is bij Nationale Nederlanden (Delta Lloyd) dus niet gelukt. Hij had me ook kunnen waarschuwen om de derde schade niet te claimen wegens risico op opzegging. In mijn onnozelheid heb ik dat gedaan en nu zit ik met een prachtige boot zonder verzekering!

Overschrijven op je partner en dan opnieuw een polis aanvragen, mag dat? Klinkt bijna te simpel om waar te zijn.

Groeten, Lucas
Lucas_Noldus

Rib: Capelli Tempest 626
Motor: Suzuki DF175
GPS snelheid: 91 km/u

wo 27 feb 2019, 23:22

Lijkt me wel, in de hoop dat het registratie nummer niet boven komt drijven, maar ik vermoed van niet. Anders laat je iemand anders eerst een verzekering aanvragen toch?

Weet je gelijk of het naams gebonden is, dus niet meet dezelfde achternaam.
*******************************************************************************************************************************************************
Leo
Forum-sterretje!

Rib: Rib? Fjord Wing 19HT
Motor: Volvo 145A
Propeller: 15 x 17
GPS snelheid: 49.8

do 28 feb 2019, 21:31

Verzekeren op naam van de partner, hoe doe je dat met het adres? Bekende boot, bekend adres, andere naam.... alarmbel... tenzij je niet samenwoont. Maar dan nog, het is denk ik 'op het randje'.

Echt vervelende situatie.
Out of de box: een buitenlandse verzekeraar?
A life without a RIB is possible, but pointless!
Alex450

Rib: Zodiac Pro Open 550
Motor: Suus 115
Propeller: RVS 3 blads
GPS snelheid: ?

do 28 feb 2019, 22:26

Niet bij dezelfde verzekeraar en daar gaat het juist om; wat is die kattebel?

En niets op het randje, hij wordt gestarft door zijn oprechte claimgedrag. Dat is discriminatie vanuit een verdien model gedachte.
*******************************************************************************************************************************************************
Leo
Forum-sterretje!

do 28 feb 2019, 22:47

Er zijn niet echt veel verzekeraars bezig met watersport, dus daarom is er kans op een alarmbelletje.
Alex450

vr 01 maart 2019, 09:13

Bij de Europeesche kan je sinds 1 januari ook al rechtstreeks geen bootverzekering meer afsluiten geloof ik.En zo wordt het wereldje voor de bootverzekeringen steeds kleiner..
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mijn Boot http://bit.ly/mijnBoot
mercvrivs

Rib: Aquapro SM1101
Motor: Yamaha 40pk Autolube
Propeller: Solas 11. 1 X 13 HQ
GPS snelheid: 53

vr 01 maart 2019, 20:31

Alex450 schreef:Er zijn niet echt veel verzekeraars bezig met watersport, dus daarom is er kans op een alarmbelletje.

Deze opmerking is gebaseerd op?
Leo
Forum-sterretje!

di 12 maart 2019, 22:33

mercvrivs schreef:Bij de Europeesche kan je sinds 1 januari ook al rechtstreeks geen bootverzekering meer afsluiten geloof ik.En zo wordt het wereldje voor de bootverzekeringen steeds kleiner..

europeesche boten verzekering is volgensmij bij asr gekomen ( moet de brieven nog krijgen ) maar ik zit hier ook bij :heee
djah

Rib: lodestar by lomac 5
Motor: 75 pk mercury 4 takt
Propeller: 3blads
GPS snelheid: 71

wo 13 maart 2019, 22:51

Ik zit daar ook, wel via een tussenpersoon omdat je sowies nooit eerder rechtstreeks bij de Europeesche een verzekering kon afsluiten. Dat is niet iets nieuws of zo en was dus al. Zij doen overigens ook niet moelijk met ‘overpoweren’. Wellicht wel bij het uitkeren maar dat hoop ik niet mee te gaan maken uiteraard.
Without religion there would be less war....
Brian1974

Rib: loos
Motor: -
Propeller: -

do 14 maart 2019, 09:07

Brian1974 schreef:Ik zit daar ook, wel via een tussenpersoon omdat je sowies nooit eerder rechtstreeks bij de Europeesche een verzekering kon afsluiten. Dat is niet iets nieuws of zo en was dus al. Zij doen overigens ook niet moelijk met ‘overpoweren’. Wellicht wel bij het uitkeren maar dat hoop ik niet mee te gaan maken uiteraard.

Je kon eerder wel via de website van de Europese een verzekering afsluiten, per 1 januari 2019 echter niet meer
Staat op de website van de Europese..

Zelfs 2 surfplanken verzekeren met een tor er achter is geen probleem...
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

do 14 maart 2019, 19:25

Lijkt me een prima verdienmodel, gebruik makend van de naïeve watersporter.
Leo
Forum-sterretje!

vr 15 maart 2019, 22:18

Na een lange zoektocht ben ik erin geslaagd om een nieuwe verzekering voor mijn boot af te sluiten. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Suydersee Verzekeringen (https://www.suydersee.nl/) die via Private Insurance Nederland een WA/Casco polis voor mij hebben afgesloten bij de Europeesche (=ASR). Het klopt dat je bij de Europeesche niet meer rechtstreeks terecht kunt, maar via een gevolmachtigde (Private Insurance Nederland) kan het dus nog wel. Complimenten voor Jan Hollinga van Suydersee Verzekeringen die begrip had voor mijn situatie en inzag dat mijn schadegevallen het gevolg waren van pech en niet van roekeloos vaargedrag.

Interessant detail van de polis is dat diefstal alleen is verzekerd als de boot zich bevindt in een afgesloten ruimte of op een afgesloten terrein. Dat betekent dat diefstal vanaf een boei in het water bij de camping in Italie of Kroatie niet is verzekerd!

Groeten, Lucas
Lucas_Noldus

Rib: Capelli Tempest 626
Motor: Suzuki DF175
GPS snelheid: 91 km/u

vr 15 maart 2019, 23:53

Goed dat het gelukt is Lucas! Vaart een stukje geruster als in ieder geval de aansprakelijkheid geregeld is. Jammer van de voorwaarden bij diefstal.
Leo
Forum-sterretje!

vr 15 maart 2019, 23:54

mooi dat het gelukt is, ik denk trouwens dat er meer verzekeringen een boei ligplaats niet dekken, soms is zelfs al in een jachthaven lastig tegen diefstal te verzekeren... kleine lettertjes! Gerust weer varen nu, top.
Ayrton Senna; if you're still in control, you're not going fast enough.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Rib: Roughneck 636 VFI
Motor: Yamaha F200GETX
Propeller: Enertia/Cleaver 21P
GPS snelheid: 101 km/h

zo 24 maart 2019, 14:44

Het is nog lastig uit te zoeken.
Volgens mij ben ik gewoon wa verzekerd als ik de auto pak maar ik betwijfel of ik verzekerd ben ik de boot.
Denk het eigenlijk niet.
Ga er geen werk van maken denk ik, heb zon klein bootje kan weinig aanrichten, en voor schade aan mijn eigen boot of diefstal ben ik niet bang (genoeg) om daar iets voor te willen doen.
Misschien erg dom of naief maar zo kijk ik er nu op.
Zo vaak vaar ik ook niet.
kurtje

Rib: Diesel Tender 2,70m
Motor: Mercury 15 pk 2-takt
Propeller: 9.25x10p rvs 3 blad
GPS snelheid: 51

zo 24 maart 2019, 15:59

Kurtje, het lijkt mij zeeeeeeer verstandig als je een WA verzekering afsluit. Kijk een beetje op het internet, ik denk dat je nog geen 100 euro per jaar kwijt bent.
En eerlijk is eerlijk, ik hoop dat je het gaat doen, in belang van alle watersporters. Onverzekerd het water op vind ik 'not done'. :protest
Een keer een flinke onverzekerde schade en staat watersport te kijk als stel cowboys die onverzekerd over het water scheuren (je snapt wel hoe de media dat kan uitvergroten).

Je aansprakelijkheidsverzekering particulieren dekt geen schade met een boot (soms alleen als de motor max. 4 PK heeft, daar zit jij overheen). En ook al denk je dat je met een klein bootje niet veel schade kan aanrichten.... wat dacht je van letselschade?

Wat ik overigens niet begrijp: waarom is WA verzekering voor boten niet verplicht, zoals voor auto's? Iemand die dat weet?
Alex450

zo 24 maart 2019, 16:10

Weet je wat je hebt inderdaad wel gelijk.
Echte risico wat er is is dat je bijv een zwemmer niet ziet of iemand die onder water zit en die raakt.

Nogmaals ik weet het niet zeker of ik verzekerd ben, maar het zal wel niet.
Zal nog eens echt mn best gaan doen om het uit te zoeken hoe het zit en hoe ik het kan krijgen mocht ik het niet hebben.
kurtje

Rib: Diesel Tender 2,70m
Motor: Mercury 15 pk 2-takt
Propeller: 9.25x10p rvs 3 blad
GPS snelheid: 51

zo 24 maart 2019, 20:20

precies, WA is toch wel een beetje een must ivm letsel schade, je weet wat een prop kan doen als je daar mee in aanraking komt:-( en hoeft idd niet veel te kosten per jaar en geeft je toch een beter gevoel.
Ayrton Senna; if you're still in control, you're not going fast enough.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Rib: Roughneck 636 VFI
Motor: Yamaha F200GETX
Propeller: Enertia/Cleaver 21P
GPS snelheid: 101 km/h

ma 25 maart 2019, 19:11

kurtje schreef:Nogmaals ik weet het niet zeker of ik verzekerd ben, maar het zal wel niet.

Je weet niet of je verzekerd ben?! Als je betaald ben je verzekerd.
Het is niet zo dat een boot onder je auto of woonverzekering valt dus als je geen speciale bootverzekering hebt ben je niet verzekerd.
Appeltaart

Rib: Joker Coaster 650
Motor: Yamaha F115
Propeller: Spitfire 4 blads RVS

ma 25 maart 2019, 21:00

Lucas_Noldus schreef:Na een lange zoektocht ben ik erin geslaagd om een nieuwe verzekering voor mijn boot af te sluiten. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij Suydersee Verzekeringen (https://www.suydersee.nl/) die via Private Insurance Nederland een WA/Casco polis voor mij hebben afgesloten bij de Europeesche (=ASR). Het klopt dat je bij de Europeesche niet meer rechtstreeks terecht kunt, maar via een gevolmachtigde (Private Insurance Nederland) kan het dus nog wel. Complimenten voor Jan Hollinga van Suydersee Verzekeringen die begrip had voor mijn situatie en inzag dat mijn schadegevallen het gevolg waren van pech en niet van roekeloos vaargedrag.

Interessant detail van de polis is dat diefstal alleen is verzekerd als de boot zich bevindt in een afgesloten ruimte of op een afgesloten terrein. Dat betekent dat diefstal vanaf een boei in het water bij de camping in Italie of Kroatie niet is verzekerd!

Groeten, Lucas

Dank voor dit bericht!Ik heb vandaag een offerte aangevraagd en er akkoord mee gegaan bij Suydersee verzekeringen.Leek me toch ietsjes beter dan de Europeesche
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

VorigeVolgende

Keer terug naar Regelgeving: Vaarbewijs, marifoon, verzekeringen etc.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast