rvanleeuwen schreef:Ondertussen bon binnen gehad 219 euro, tot mijn verbazing is het geen bekeuring maar een strafbeschikking, binnen 2 weken in beroep gaan anders geef je toe dat je schuldig bent.
Je hoeft als je in beroep gaat nog niet te betalen.
Zijn er mensen die dit zo ook ervaren hebben dat je met een overtreding op het water gelijk een strafbeschikking is.
mercvrivs schreef:Strafbeschikking levert idd een aantekening op in je justitieele documentatie.Dat kan gevolgen hebben voor de aanvraag van je VOG.
rvanleeuwen schreef:Bedankt mannen voor jullie reactie, ik schat mijn kans ook klein in maar mijnhoop is dat ze achter mij voerde.
Ik vond dit nog op een ander forum, ter info voor andere.
De waterpolitie mag op basis van zijn/haar kennis en ervaring een schatting maken van jou snelheid. Dit gaat dan idd in over een snelheid die valt tussen de bovenstaande snelheden. Dus ze zeggen jij voer tussen de 5 a 16kmh te hart dan gaat hier een correctie af en krijg je een boete voor dat feit. De politie op het land mag btw nooit een boete voor jou snelheid schrijven. De meting moet vanaf het water verricht worden i.v.m. eventuele stromingen en dergelijke. (allemaal een beetje krom idd)
Wat kan je hier tegen in brengen?
Weinig maar wel wat. Wanneer je je boete binnen heb gekregen kan je een WOB verzoek(wet openbaarheid van bestuurd) indien. In deze wet wordt geregeld wat de overheid in de openbaarheid moet doen en wat niet. Het uitgangspunt van de wet is dat de informatie over bestuurlijke aangelegenheden openbaar is. Uit eigen beweging hoort de overheid dan ook informatie over het beleid te verschaffen, zodra dat in het belang is van een goede en democratische bestuursvoering.
Hiermee vraag je naar alle gegevens die van toepassing zijn op het door jou gepleegde strafbare feit. ( denk hierbij aan het meetrapport, brondocument van het proces verbaal (boete) en een eventuele ambtseed van de dienstdoende verbalisant)
Keer terug naar Regelgeving: Vaarbewijs, marifoon, verzekeringen etc.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast