Importeren

Alles over het vaarbewijs, papierwerk en de regelgeving op het water.
Importeren
za 27 nov 2021, 13:21

Beste allen,
ik ben op zoek naar een rib tussen 470-510, weet iemand waar je rekening mee moet houden bij importeren uit b.v België of Duitsland?
moet je Bpm betalen?, de trailer combinatie moet onder de 750 KG blijven geremd of ongeremd.
Als een boot in het buitenland geregistreerd staat, moet dat bij importeren weer gebeuren? moet de registratie code dan vervangen worden door Nederlandse?
Op de RDW site is de info vrij beperkt hier over, op het forum vond ik ook niet echt veel...
kortom veel vragen, vorig jaar de smaak te pakken gekregen met klein bootje en 6 PK... :blink

Gr Anton
Antony

Re: Importeren
za 27 nov 2021, 14:43

De eigenaar moet hem uitschrijven in zijn land(als ie geregistreerd is) en jij schrijft hem in als je hem in NL hebt, BPM hoeft niet, is geen auto en als het een EU land is dan is de BTW ook al betaald dus dat hoeft ook niet(originele aankoop bon van vorige eigenaar is dan wel handig) , gewoon inpakken en meenemen dus, let wel op de trailer, als die totaal >750kg is moet ie in NL geregistreerd worden, papieren zijn dan ook handig anders wordt het een lastig verhaal soms bij de RDW). En ik denk ook dat het moeilijk wordt om een een rib van rond de 5m onder de 750kg te houden trouwens(totaal incl trailer). Let daar ook op, te zwaar is dikke prent. succes
Ayrton Senna; if you're still in control, you're not going fast enough.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Rib: Roughneck 636 VFI
Motor: Yamaha F200GETX
Propeller: Enertia/Cleaver 21P
GPS snelheid: 101 km/h

Keer terug naar Regelgeving: Vaarbewijs, marifoon, verzekeringen etc.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast