Welke funtube

Tips en truuks, materiaal en benodigdheden.
Welke funtube
do 22 jul 2021, 13:02

Beste forumleden, ik had een ronde funtube voor achter de boot. Helaas is de hoes gescheurd. Reden om een elastiek aan te schaffen en een andere fun tube. Ik zie dat je naast ronde ook een soort driehoeken hebt. Daarnaast ook een soort bankstellen, vliegtuigen enz. Wat is jullie ervaring wat het leukste achter de boot is?
RvH

Rib: Beneth boat 270
Motor: Suzuki 6 pk
GPS snelheid: 22

Re: Welke funtube
do 22 jul 2021, 18:41

Heb zelf gevaren met een ronde, die jij dus al had. Zon bank ook een keer gehuurd maar vond dat je daar
Minder snelheid mee kon maken en kids minder variatie hadden. De ronde schijf lag men er op, soms zittend of op je knieën voorover. Ook met bochten kwam de band lekker op (gepaste) snelheid.

Waar ik vooral op zou letten is het gewicht dat er op mag. Die van mij was voor 2 kids of 1 volwassene. Ik zou als ik er weer een zou kopen een 3 persoons doen aangezien mijn kids halve volwassene zijn :)

Verder geen advies of tips voor je.
Ondanks de uiterste zorg waarmee ik mijn reactie heb samengesteld, ben ik niet aansprakelijk voor mogelijke schade, in welke vorm dan ook, die voortkomt uit het gebruik hiervan :-))))
2dehans

Rib: Brig Navigator 570
Motor: Honda 115 Pk
Propeller: Enertia 19p
GPS snelheid: 76

vr 23 jul 2021, 00:29

Heb zelf de drie persoons bank, perfect redelijk veilig voor de kids, kunnen ze ook lange tijd op zitten gewoon kletsen als je rustig vaart, achterstevoren te gebruiken. En je kunt er heuul agressief mee varen. Vind het een aanwinst. Niet goedkoop.
een leven zonder boot zuigt
MaartenR

Rib: Brig Eagle 6.7
Motor: Mercury 225pk v6
Propeller: RVS 20p enertia
GPS snelheid: 90

do 05 aug 2021, 15:01

Wij hebben een 3-persoons Jobe Chaser (https://www.jobesports.com/nl/jobe-chas ... 230320002/) en een rond sleepkussen (Devocean). Op de Chaser (de gele versie wordt meestal banaan genoemd) zitten de kids achter elkaar, terwijl op het ronde sleepkussen allerlei acrobatentoeren mogelijk zijn. Het sleepkussen is bij ons duidelijk favoriet. Wat je ermee doet hangt natuurlijk sterk af van de leeftijd van degenen die erop gaan liggen (of zitten, staan) en of het waaghalzen zijn. Onze kinderen zijn al wat ouder (19, 21, 23, 25) en aardig adrenalinejunkies (zeker de drie jongens), dus de sport voor hen is meestal om er zo lang mogelijk op te blijven liggen en de kunst voor de schipper om het kussen in een bocht zo op de hekgolf te laten stuiteren dat ze er vanaf vliegen. Dit soort waaghalzerij doen we natuurlijk alleen als ik zeker weet dat er geen andere scheepvaart in de buurt is. Bij ons op de Rijn gaat dit lastig maar daar is een vakantie aan het Lago Maggiore ideaal voor. Als je kinderen <10 jaar oud zijn kun je dit bericht maar beter snel vergeten!

Kay en Joshua op sleepkussen.jpg

Groeten, Lucas
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Lucas_Noldus

Rib: Capelli Tempest 626
Motor: Suzuki DF175
GPS snelheid: 91 km/u

ma 16 aug 2021, 12:59

Hey. Ik heb een Jobe star 1p donut en een 3p Jobe lunar.
Beiden dikke pret.
De lunar is lekker veelzijdig zoals hierboven al aangegeven.
Relaxt op het bankstel zitten of achterstevoren voor spectakel. Zie filmpje.
Kneeboarden en wakeboarden ook dikke fun achter de rib.
https://youtu.be/z2MPvAdIfVk
Op 1m09 gaan ze om :klap
monsjobe

Rib: Grand S420NL
Motor: Honda Bf50 LRTU

Keer terug naar Wakeboarden, Funtubing en Waterskieën

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten