Beste ribbers,
Bij mijn Capelli Tempest 626 hoort een waterskipaal. Deze is 128cm lang, 4cm in diameter en heeft een metaaldikte van 3mm. In de loop van de jaren is hij (waarschijnlijk omdat we er af en toe teveel gewicht achter hingen) krom geworden, totdat hij vorige zomer helemaal doorboog. Hij moet dus vervangen worden.
Waterskipalen die ik te koop zie bij watersportwinkels (zoals deze: https://www.bootman.nl/skipaal-rvs) zijn allemaal te kort (de langste die ik vind is 123cm) waardoor de skilijn tegen de motor (Suzuki DF175) aan zou komen of erachter kan haken bij een bocht. Derhalve is mij door de bootdealer geadviseerd om er een te laten maken.
Ik zoek derhalve een metaalbewerker die aan een RVS pijp van 4cm diameter en 3mm wanddikte van voldoende lengte komen, en daarop de kop van mijn bestaande waterskipaal kan overzetten en er tenslotte een gat in boren voor de borgpen. Ik zou de paal nog wel iets langer willen hebben t.b.v. hogere sprongen met het wakeboard, maar ben bang dat de paal dan nog sneller krom zal trekken. Ik zie niet direct mogelijkheden om de paal te stutten met schoren o.i.d.
Heeft iemand een suggestie hoe ik dit het beste aan kan pakken? Of ken je een bedrijf in mijn regio (Gelderland) voor wie dit een peulenschil is?
Groeten,
Lucas