Propeller voor Suzuki DF 140 ???

Alles over de motor en wat er aan vast zit.

Peter, zou je toch even willen vertellen of je inderdaad de boot uit het water trimt wanneer je gaat planeren? Zodat de neus los van het water komt?

Is een belangrijk puntje....
Bryan
Beheerder

hoi bryan,

ja, de Suzuki heeft daar dat knopje voor waar je tijdens het varen mee kan spelen. Ik speel wat af zowel omhoog als omlaag. Scheelt een paar km als ik hem helemaal omhoog trim i.p.v. vlak
Peter
Rubberduck

Rib: Nuova Jolly Extr 6.0
Motor: Suzuki DF 140
Propeller: Gelukkig wel

Hoi Peter,

Als ik het zo lees weet je niet helemaal wat je met dat 'knopje' kunt doen.

Niet dat ik een expert ben hoor :fluit Maar ooit heb ik hierover al eens een topic geopend met wat zeer bruikbare reacties.

Wellicht eens even rondsnuffelen op het forum...

Succes! :yes
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!
nick
Moderator

Rib: Capelli Tempest 450
Motor: Mercury 60pk EFI
Propeller: 10,1X16 blackmax
GPS snelheid: 72,3

@Nick, mijn reactie nalezend begrijp ik jouw antwoord. Trimmen van de boot is een wezenijk onderdeel van het goed varen en dan hebben we het niet over het spelen met een knopje. Ik moet mij wat serieuzer uitdrukken.

Goed uittrimmen op vlak water op een Italiaans meer om de hoogst mogelijke snelheid te halen is niet zo'n kunst. Dat in tegenstelling tot een tocht in Nederland op open water waar je met een scala van factoren rekening dient te houden.
Voor de snelheidstest houd ik de klokken van het toerental en trim in de gaten met daarbij de snelheid van de GPS. Door de motor telkens verder uit te trimmen zie je het effect op de toerental en snelheid. In het stadium van luchthappen trim je hem weer iets terug.
Ook dan krijg ik de motor niet op de 6000 toeren. Vandaar mijn conclusie om naar een 19 schroef te gaan.

Peter
Rubberduck

Rib: Nuova Jolly Extr 6.0
Motor: Suzuki DF 140
Propeller: Gelukkig wel

Juist!

We moeten alles even uitsluiten he.. dan krijg je al snel simpele vragen, maar je weet maar nooit! Uitsluiten, en uiteindelijk komt de juiste keuze naar boven. Ben benieuwd naar het resultaat, weer een leermomentje :yes
Bryan
Beheerder

Dan heb ik niets gezegd :fluit
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!
nick
Moderator

Rib: Capelli Tempest 450
Motor: Mercury 60pk EFI
Propeller: 10,1X16 blackmax
GPS snelheid: 72,3

Vorige

Keer terug naar Motoren, motoronderdelen en besturing