Registratienummer -> Wat voor stickers?

Alles rondom de veiligheid, op de boot en onderweg..

Hoi,

Aangezien ik mijn boot binnenkort/zo snel mogelijk moet laten registreren, vroeg ik mij af of iemand mij kan vertellen of er nog speciale soort sticker moet aangebracht worden op een hypalon/pvc of andere typ rubberboot. Ik neem aan dat je niet zo bij de huis tuin en keuken kampeerwinkel een stickersetje kan laten maken. Dat blijft natuurlijk niet bepaald lang zitten :bakkie :bakkie .

Tevens wou ik ook even vragen wat de minimale afmeting van dit registratienummer moet wezen. En moet het aan allebei de kanten van de boot? En moet het aan de zijkant of mag het ook voor in de punt?

Ik hoor het graag :wank :wank
MVG,
Giovani
Giovani

Rib: BRIG F330
Motor: Mariner 6E9 40HP 2-T
GPS snelheid: 72

Ik heb ze destijds bij https://www.1001stickers.nl/rubberboot-registratienummers besteld.Paar tientjes ofzo..
De stickers die ze daar verkopen voldoen aan de wettelijke eisen..Nu alleen nog kiezen welk lettertype en kleur!

PS vergeet je registratiebewijs niet mee te nemen waar dat Y nummer op staat!
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mijn Boot http://bit.ly/mijnBoot
mercvrivs

Rib: Aquapro SM1101
Motor: Yamaha 40pk Autolube
Propeller: Solas 11. 1 X 13 HQ
GPS snelheid: 54,6

Giovani schreef:Tevens wou ik ook even vragen wat de minimale afmeting van dit registratienummer moet wezen. En moet het aan allebei de kanten van de boot? En moet het aan de zijkant of mag het ook voor in de punt?

Als je een vaarbewijs hebt hoor je dit te weten. :spank

Even inhoudelijk, uit het BPR:
Artikel 8.02. Registratieteken
1 Een snelle motorboot mag niet deelnemen aan de scheepvaart indien hij niet is voorzien van het, door de in artikel 8.01, eerste lid, bedoelde instelling toegekende registratieteken. Dit teken bestaat uit een of meer letters en een nummer, met een hoogte van ten minste 150 mm, een breedte van ten minste 100 mm en een stamdikte van ten minste 20 mm. Het moet goed waarneembaar zijn en in een van de ondergrond afwijkende kleur zijn aangebracht aan weerszijden van de boot.
2 Een snelle motorboot, welke tengevolge van de constructie niet kan voldoen aan het in het eerste lid bepaalde omtrent de grootte van de registratieletters en nummers, moet zijn voorzien van een of meer letters en een nummer van ten minste respectievelijk 100 mm, 60 mm en 15 mm.
Appeltaart

Rib: Joker Coaster 650
Motor: Yamaha F115
Propeller: Spitfire 4 blads RVS

Kort gezegd links en rechts,aan beide zijden.. :bye

Kan op de tubes,maar als je een console hebt kunnen ze daar ook op..
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Nog een tip van ome ron. :bye Knip de scherpe hoeken van de letters er af tot je mooie ronde hoeken hebt voordat je ze opbrengt..
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Ik heb ze ook van 1001 stickers, prima adres! Krijgt er ook goed advies bij hoe op te plakken.
Foto van mn RIB als voorbeeld. Heb de registratienummers wel wat groot, maar da's mooi te zien voor de dienders.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Wim
Skipper Endeavour

Rib: Arimar 430
Motor: Mercury 40pk 2 takt
GPS snelheid: 60 km/u

Heb ze van hypalon gemaakt en iets stealty er gedaan
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Een dag niet gevaren is een dag niet geleefd
MaartenR

Rib: Brig Falcon 570 HL
Motor: Mercury 100pk 2006
Propeller: RVS 13x20p laser II
GPS snelheid: 74

mercvrivs schreef:Nog een tip van ome ron. :bye Knip de scherpe hoeken van de letters er af tot je mooie ronde hoeken hebt voordat je ze opbrengt..

:fluit .
Skipper Endeavour schreef:Ik heb ze ook van 1001 stickers, prima adres! Krijgt er ook goed advies bij hoe op te plakken.
Foto van mn RIB als voorbeeld. Heb de registratienummers wel wat groot, maar da's mooi te zien voor de dienders.

Toch kunnen ze bij jou nrs behoorlijk vervelend doen, al ben jij volgens mij de enigste die ze op de juiste grootte heeft, moeilijk in te schatten maar kan ik die lezen als ik 50 mtr naast je vaar ?

Ik werk zelf graag met deze.
step11_thumb.jpg

hier te verkrijgen.
boatnumberplate.com
Met vriendelijke groet

Ron.
neanderthaler

Rib: Osprey Lynx 26
Motor: Merc 225 optimax
Propeller: Enertia 21 p
GPS snelheid: 98.5 km

Bij mij zijn ze hypalon en 100mm. Te klein dus.
Appeltaart

Klopt echter de regel is een bepaalde afmeting , mits het niet anders kan, en als het duidelijk zichtbaar is zul je er geen agent om horen zeuren.

begin je zelf vervelend te doen , grote bek hebben en dergelijk, tsja, dan pakken ze een meetlint en kun je betalen :fluit
Met vriendelijke groet

Ron.
neanderthaler

Rib: Osprey Lynx 26
Motor: Merc 225 optimax
Propeller: Enertia 21 p
GPS snelheid: 98.5 km

Ben van het voorjaar stopgezet door de dame en 2 heren van de waterpolitie, bekeuring voor simpelweg te snel varen.
De rest is echter allemaal gecontroleerd en geregistreerd: ID, vaarbewijs, aanwezigheid zwemvesten en brandblusser, alsmede de belettering op de boot. Ik had kleinere oudere stickers, waarvan 1 letter eraf gebladderd was. Of ik die even wilde vervangen, dan was het weer goed.

Dus ik ben met Neanderthaler eens, dat als alles verder maar klopt, en je rustig en beleefd blijft, zal de grootte vd stickers niet zoveel uitmaken. Krijg je een bekeuring voor je snelheid en er zitten bijvoorbeeld helemaal geen stickers op, of je hebt je ID niet bij je, dan is de kans groot dat de boete nog even wat hoger wordt.

Op de foto de originele belettering, met een missend nummer, de 8. Ik had bij 1001 nieuwe stickers besteld, achteraf had ik ze wel wat kleiner kunnen doen. Maar goed, het zit erop.
Met vriendelijke groet,
Wim
Skipper Endeavour

neanderthaler schreef:
begin je zelf vervelend te doen , grote bek hebben en dergelijk, tsja, dan pakken ze een meetlint en kun je betalen :fluit

Het lijkt of je daar, ervaring mee hebt? :gr
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

neanderthaler schreef:begin je zelf vervelend te doen , grote bek hebben en dergelijk, tsja, dan pakken ze een meetlint en kun je betalen :fluit

Zou dat het geweest kunnen zijn?? :bier
Appeltaart

Ach, als je beleefd bent kun je ook gaan betalen, net zo goed. Ik dacht nog zo netjes en diplomatisch en aardig te zijn, hopende eronderuit te komen, maar nee. Het was gewoon kassa. Wellicht was ik degene die tegen de avond het quotum op het benodigde peil bracht.
Met vriendelijke groet,
Wim
Skipper Endeavour

Stickers zijn inmiddels besteld bij stickersenplakletters.nl :)
MVG,
Giovani
Giovani

Rib: BRIG F330
Motor: Mariner 6E9 40HP 2-T
GPS snelheid: 72

Giovani schreef:Stickers zijn inmiddels besteld bij stickersenplakletters.nl :)

Ik heb ze destijds bij 1001stickers.nl besteld.Ik kreeg naderhand wel een goede tip van ome ron om de hoeken af te knippen,maar toen zaten ze bij mij er al lang en breed op :fluit
ik val in de herhaling,maar dat krijg je blijkbaar als je ouder wordt :WHAHA
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Keer terug naar Veiligheid

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten