Schoonmaken tbv registratienummers

Polyester, Hypalon, PVC, bekleding, verf en ander materiaal, technisch en reiniging

Hoi.

Ik heb een rubberboot (PVC) en heb mijzelf verwend met een 8PK buitenboordmotor.
Daarvoor heb ik uiteraard mijn VB1 gehaald en de benodigde spulletjes aangeschaft (brandblussertje en reddingsvesten)

Ook heb ik net mijn registratienummer van de RDW binnen gekregen en gelijk stickers besteld bij 1001***** (reclame, mag dat??)

Alleen vraag ik mijzelf af hoe ik het beste mijn boot schoonmaak (ontvet) alvorens de stickers te gaan plakken.
Ik neem aan dat ik niet met ontvetters als terpentine of wasbenzine aan de slag moet gaan. :WHtF

Ik heb wel groene zeep in huis, maar of dat de boot schoon genoeg maakt om de stickers te plakken, dat weet ik dus niet??
Boot wordt steeds leeg en opgevouwen mee naar huis genomen.

Jos
JosJos

Rib: Quicksilver (Rubberb
Motor: Mercury 8PK

Ik gebruik Dasty van de Wibra om de boel te ontvetten.Werkt als een tierelier.Wel naspoelen met water..
Maar als je je boot elke keer leeg laat lopen doet de letters dat geen goed.
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mijn Boot http://bit.ly/mijnBoot
mercvrivs

Rib: Aquapro SM1101
Motor: Yamaha 40pk Autolube
Propeller: Solas 11. 1 X 13 HQ
GPS snelheid: ?

Ik heb mijn bootje gewassen met warm water en groene zeep.
Vervolgens heb ik hem plaatselijk ontvet met "St Marc" en de stickers geplakt.
een uurtje gewacht alvorens de boot leeg te laten lopen.

De volgende dag aan de waterkant viel mij op dat de stickers niet echt vast zaten. :cry
Ik heb reeds een mail gestuurd naar de leverancier van de stickers. Even zijn reactie afwachten. Ik ben benieuwd wat ik fout heb gedaan??

Jos
JosJos

Niets, pvc en gewone stickers, zeker als je gaat vouwen gaat niet werken. Letters en cijfers van hetzelfde materiaal en verlijmen wel.
*******************************************************************************************************************************************************
Leo
Forum-sterretje!

Rib: Rib? Fjord Wing 19HT
Motor: Volvo 145A
Propeller: 15 x 17
GPS snelheid: 49.8

Je hebt denk ik de boot te vroeg leeg laten lopen.Dat heeft klaarblijkelijk meer tijd nodig die hechting..De mijne zitten al 3 jaar zonder problemen..
Ik had vroeger toen ik op de rivier de Giessen voer een riviersticker op een groot stuk plastic plint geplakt.Dat zou je ook kunnen proberen of een stuk hout of plastic aan een koordje.Ik zie daar geen problemen mee wettelijk gezien..
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mijn Boot http://bit.ly/mijnBoot
mercvrivs

Rib: Aquapro SM1101
Motor: Yamaha 40pk Autolube
Propeller: Solas 11. 1 X 13 HQ
GPS snelheid: ?

Leo schreef:Niets, pvc en gewone stickers, zeker als je gaat vouwen gaat niet werken. Letters en cijfers van hetzelfde materiaal en verlijmen wel.

Dus je bedoeld dat ik een stukje rubber (met PVC) moet kopen en de letters en cijfers uit moet snijden?
Vervolgens met de juiste lijm moet verlijmen?
Alsof ik een gaatje dichtplak, dat zou toch ook moeten blijven zitten :blink
JosJos

psies. Ze zijn ook in de handel verkrijgbaar.
*******************************************************************************************************************************************************
Leo
Forum-sterretje!

Rib: Rib? Fjord Wing 19HT
Motor: Volvo 145A
Propeller: 15 x 17
GPS snelheid: 49.8

Keer terug naar Materialen & reiniging