Valiant v0450 met 60 PK motor

Alleen vragen en info over het MERK zelf..
Valiant v0450 met 60 PK motor
ma 19 aug 2019, 12:28

Hallo,

Ik zou graag advies willen hebben over een rib die ik misschien wil kopen.

Het gaat om de volgende combinatie:

- Valiant V-450 rib (leeftijd niet bekend)
- Jocky seat.
- Mariner 60 PK.

Volgens de verkoper zijn de boot en motor goed onderhouden maar dat kan ik niet beoordelen aangezien ik deze nog niet gezien heb behalve op een foto.

$_86 (1).jpg

Zijn er gebruikers die deze boot kennen en een advies aan mij willen geven?

b.v.d. en groeten,

Johan
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Johan Valiant V450

Ik denk dat het beste is om een proefvaart af te spreken.Dan kan je met eigen ogen zien of alles werkt.Dat zegt nog niet alles want je kan niet zien wat de onderhoudshistorie was.Ze zeggen altijd dat het alles goed onderhouden is,maar de werkelijkheid is soms anders dan de verkoper zegt.Veel succes! :yes
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mijn Boot http://bit.ly/mijnBoot
mercvrivs

Rib: Aquapro SM1101
Motor: Yamaha 40pk Autolube
Propeller: Solas 11. 1 X 13 HQ
GPS snelheid: 55

Op zich wel een goed en bekend merk, maar eens met bovenstaande. Eerst gaan kijken dan je oordeel vellen.
Gr.
Marcel
Silver

Rib: Ranieri Azzurra 5.2
Motor: Yam 80Pk 4-takt inj
Propeller: 13x19P
GPS snelheid: 70

mercvrivs schreef:Ik denk dat het beste is om een proefvaart af te spreken.Dan kan je met eigen ogen zien of alles werkt.Dat zegt nog niet alles want je kan niet zien wat de onderhoudshistorie was.Ze zeggen altijd dat het alles goed onderhouden is,maar de werkelijkheid is soms anders dan de verkoper zegt.Veel succes! :yes

Bedankt voor de feedback tot nu toe.
Ik ga denk ik maar eens kijken of we een proefvaart kunnen regelen. Dan kan ik tenminste zien hoe de motor loopt en de boot op het water zich gedraagt.
Helaas heb ik weinig tot geen "kennis" dus het zal me niet helpen om de technische staat van de motor te beoordelen maar het zal in ieder geval een beter beeld geven.

Meer advies of opmerkingen zijn nog steeds welkom.

gr.

Johan
Johan Valiant V450

Heeft ie papierwerk van het onderhoud wellicht? dus wel of niet aantoonbaar, hoeveel uur heeft de motor gelopen, uitdraai rapport als dat mogelijk is? Welk jaar is de motor? Is het een 2 takt of 4 takt?
Ayrton Senna; if you're still in control, you're not going fast enough.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Rib: Roughneck 636 VFI
Motor: Yamaha F200GETX
Propeller: Enertia/Cleaver 21P
GPS snelheid: 101 km/h

SkiRon schreef:Heeft ie papierwerk van het onderhoud wellicht? dus wel of niet aantoonbaar, hoeveel uur heeft de motor gelopen, uitdraai rapport als dat mogelijk is? Welk jaar is de motor? Is het een 2 takt of 4 takt?

Al deze vragen heb ik ook inderdaad gesteld :-) maar helaas geen nuttige antwoorden ontvangen.
Onderhoud historie is niet aanwezig, leeftijd van de motor niet beantwoordt, 2 takt of 4 takt (stom, niet gesteld).

Het is lastig als je geen kennis hebt zelf en dus ook niet zo goed weet waar je op moet letten.
De prijs is volgens mij wel goed, ik zou deze kunnen kopen voor 2500 euro....
Johan Valiant V450

nou bij zulke vage antwoorden zou ik hem laten staan, vraag anders serie nummer op dan kunnnen we achterhalen welk jaar en type het is. Of de prijs goed is voor deze combi geen idee(prijs incl. trailer?).
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

SkiRon schreef:nou bij zulke vage antwoorden zou ik hem laten staan, vraag anders serie nummer op dan kunnnen we achterhalen welk jaar en type het is. Of de prijs goed is voor deze combi geen idee(prijs incl. trailer?).

Ik denk dat ik inderdaad maar verder moet zoeken, als je zo weinig kennis hebt zoals ik dan is het waarschijnlijk verstandiger om wat meer uit te geven en een boot/motor te vinden waarbij de historie wel beschikbaar is.
Wel jammer want het leek mij wel een mooie combinatie om mee te starten :|

Alsnog bedankt voor de tips en adviezen. Als er iemand een leuk bootje te koop weet te staan voor een "redelijke" prijs (budget is ongeveer 5.000 euro) dan hoor ik het graag.
Johan Valiant V450

Je kan altijd de motor inruilen voor wat versers? Maar Welke lengte zoek je, meter of 5? Met trailer neem ik aan?

Hier mooi beginnersbootje, Joker is een gerenomeerd merk. Hypalon tubes, 4 takt EFI motor!(deze evinrude motor is gewoon een suzuki dus goed spul) Beetje afdingen om onder je budget te blijven :blink

https://www.speurders.nl/overzicht/watersport-en-boten/rubberboten/f_particulier_zakelijk-particulier/page/4/joker-coaster-hypalon-rib-met-50pk-4-takt-efi-183123592.html?sr_ab=1&order_direction=asc&order_by=price&query=rib

Schermafbeelding 2019-08-20 om 11.32.46.png
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Die ziet er inderdaad heel netjes uit voor die prijs.
Groet,
Ron

Het regent hier zoveel dat het water altijd nat genoeg is om in te varen.
dundieje

Rib: AB 15 VST
Motor: Evinrude Etec 75
Propeller: 13 x 17 RVS Viper
GPS snelheid: 72

[quote="Johan Valiant V450] Al deze vragen heb ik ook inderdaad gesteld :-) maar helaas geen nuttige antwoorden ontvangen.
Onderhoud historie is niet aanwezig, leeftijd van de motor niet beantwoordt, 2 takt of 4 takt (stom, niet gesteld).[/quote]
Als, je, al geen nuttige antwoorden krijgt dan zou ik hem laten staan. Bij de aankoop van mijn bbm heb ik bijvoorbeeld ook gevraagd of de compressie in orde is waarop hij ja antwoorde. Klopt ook want ik heb de compressie zelf naderhand getest en dat bleek in orde te zijn. Verkoper sprak dus de waarheid..
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Dat is inderdaad een mooi kwaliteit bootje, ik zou daar dan voor gaan. En met een Joker sta je nooit voor Joker.
Gr.
Marcel
Silver

Rib: Ranieri Azzurra 5.2
Motor: Yam 80Pk 4-takt inj
Propeller: 13x19P
GPS snelheid: 70

SkiRon schreef:Je kan altijd de motor inruilen voor wat versers? Maar Welke lengte zoek je, meter of 5? Met trailer neem ik aan?

Hier mooi beginnersbootje, Joker is een gerenomeerd merk. Hypalon tubes, 4 takt EFI motor!(deze evinrude motor is gewoon een suzuki dus goed spul) Beetje afdingen om onder je budget te blijven :blink

https://www.speurders.nl/overzicht/watersport-en-boten/rubberboten/f_particulier_zakelijk-particulier/page/4/joker-coaster-hypalon-rib-met-50pk-4-takt-efi-183123592.html?sr_ab=1&order_direction=asc&order_by=price&query=rib

Schermafbeelding 2019-08-20 om 11.32.46.png

Ik denk dat deze helaas aan de kleine kant is voor ons gezin. We hebben drie opgroeiende jongens van 10, 15 en 16 jaar. Waarschijnlijk heb ik dan echt wel tenminste een bootje van 4,5 meter nodig.
Groter zal waarschijnlijk beter zijn maar dit lijkt mij wel de ondergrens of vergis ik mij daarin?
Johan Valiant V450

Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

Keer terug naar RIB Merken

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast