Koeling Yamaha 15A jaren 70.

Alles over de motor en wat er aan vast zit.
Koeling Yamaha 15A jaren 70.
ma 26 aug 2019, 08:48

Beste leden,

Mijn vraag betreft de koeling van een Yamaha 15A 651L uit '75.
Deze 2 takt net aangeschaft en loopt uitstekend. Compressie goed, alles opnieuw geolied en ingesmeerd, staartolie vervangen, nieuwr Bougies etc. Echter mis ik een uitgang van de koeling?
Halverwege de staart zit een opening waar water uit spuit (geen mooi straaltje) maar direct onder de motorplaat mis ik die. Dit zoals mijn nieuwe 25pk Yamah 4 takt dat heeft of eigenlijk elk andere bb motor.
Nergens een gaatje of een slangetje te vinden.
Als ik filmpjes bekijk van andere bb motoren van nagenoeg dezelfde type dan zie ik dat wel maar, dan niet vanaf de onderkant gezien dus een referentie heb ik dan niet echt. Deze hebben dus wel twee uitgangen?

Kan iemand mij helpen met mijn vraag?

Bestaat er een type die alleen een uitgang habben halverwege de staart?

Gister 10min.mee gevaren en op onderzoek uit geweest maar geen gekke dingen of wat kunnen vinden. Dat hij water spuit lijkt mij dat de impeller wel werkt? Maar omdat deze ook twee roosters heeft (één helemaal bij de uitlaat met aparte kanaal en boven de schroef waar ik dat gewend ben).

Alvast bedankt.
Rendall

Rib: Brig 420
Motor: Yamaha 25pk 4takt
GPS snelheid: 38

ouwe 15 A heeft geen controle straal .
niksnut

Rib: Beekman
Motor: Suzuki DF70A
Propeller: 13x19
GPS snelheid: 65

Bedankt Niksnut....

Dan ga ik er maar vanuit dat hij goed koelt.
En tevens dat de thermostaat goed is, al denk dat als hij kapot is, deze dan open blijft staan.

Wel gek dat dezelfde motoren wel een controlestraal hebben. Maar dat zal wel aan het type liggen dan.
Rendall

Rib: Brig 420
Motor: Yamaha 25pk 4takt
GPS snelheid: 38

Keer terug naar Motoren, motoronderdelen en besturing

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten