Schoonmaken en UV bescherming

Polyester, Hypalon, PVC, bekleding, verf en ander materiaal, technisch en reiniging
Schoonmaken en UV bescherming
di 12 mei 2020, 12:20

Hallo leden,

Ik heb even een paar vragen over het schoonmaken en het aanbrengen van UV-bescherming op de rib.

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Arimar 540 uit 2008. Nu heb ik al wat dingen meegemaakt met rubberboten, zoals de toplaag die beschadigd is en uiteindelijk zorgt voor een lekke tube. De vorige eigenaar adviseerde mij om iedere vaarbeurt (wanneer het warm is, zo rond 25-30 graden met volle zon) de tubes in te spuiten met Sjippie UV-bescherming. Is dit een goed idee? Andere leden die dit ook doen? Zijn er nog andere middelen voor het beschermen tegen UV?
Ten slotte vraag ik mij af hoe de andere leden hun RIB schoonmaken. Ik zag al wat comments over August race. Bevalt dit? En zo ja hoe vaak per jaar gebruiken jullie dit?

Aardig wat vragen maar goed. Het is zonde om zo een mooie rib die nog in nieuwstaat verkeerd door verkeerde schoonmaakmiddelen kapot te maken.
Youngone_37

Het beste Schoonmaak spul en conserveer spul is van August race, zeer populair onder de ribbers en wordt hier veel verkocht.

De importeur is HIBS in Haarlem. Kijk daar maar even rond voor produkten en tips. Stuur hem gerust een mail voor je vragen, hij is hier ook lid onder de naam hibs.

https://www.hibsbv.nl/product-category/onderhoud/
Ayrton Senna; if you're still in control, you're not going fast enough.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Rib: Roughneck 636 VFI
Motor: Yamaha F200GETX
Propeller: Enertia/Cleaver 21P
GPS snelheid: 101 km/h

Keer terug naar Materialen & reiniging

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast