Overschrijven inc wijzigen motorgegevens

Alles over het vaarbewijs, papierwerk en de regelgeving op het water.

Hi, bij de boot die we mogelijk over gaan nemen staat een motor geregistreerd echter wil ik een andere motor achter de boot hangen. Kan ik overschrijven van eigenaar combineren met registreren van een andere motor. Of moet ik dit in 2 stappen doen(en 2x betalen)?
ErikH

Rib: Zodiac Futura Sport
Motor: Evenrude 50PK

ErikH schreef:Hi, bij de boot die we mogelijk over gaan nemen staat een motor geregistreerd echter wil ik een andere motor achter de boot hangen. Kan ik overschrijven van eigenaar combineren met registreren van een andere motor. Of moet ik dit in 2 stappen doen(en 2x betalen)?

Online overschrijven via de website van de RDW kan hier: https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/vaartuigen/nieuw-of-gebruikt-vaartuig/overschrijven
Tijdens het overschrijvingsproces krijg je het tabblad 'motor'. Daar kan je de huidige motor van de registratie verwijderen en de nieuwe motor toevoegen.

Moet dus in één keer kunnen.
Hakdek

Rib: BRIG F450
Motor: Yamaha F50

Alleen de eigenaar kan dit doen, dus als je hem opnaam gaat zetten zijn dit dus 2 aparte acties helaas.
Bear

Rib: Novurania 650
Motor: Yanmar 177 kW diesel
Propeller: hamilton HJ211 w.jet
GPS snelheid: 35 kn

Bear schreef:Alleen de eigenaar kan dit doen, dus als je hem opnaam gaat zetten zijn dit dus 2 aparte acties helaas.

Weet je dit zeker? Heb het ook met andere digid geprobeerd van een niet-eigenaar, en leek gewoon te lukken.
Heb het proces niet afgerond, maar het leek erop dat ik alleen de documenten van de eugenaar nodig had.
Hakdek

Rib: BRIG F450
Motor: Yamaha F50

Keer terug naar Regelgeving: Vaarbewijs, marifoon, verzekeringen etc.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten