Aan iedereen: Wat heb je VB1of VB2,Marcom A of B? etc

Alles over het vaarbewijs, papierwerk en de regelgeving op het water.

Gr.
Marcel
Silver

Rib: Ranieri Azzurra 5.2
Motor: Yam 80Pk 4-takt inj
Propeller: 13x19P
GPS snelheid: 70

Goeimorgen,
Heb VB2 en Marcom A
TomK

Rib: Gommonautica g45
Motor: Yamaha 75 pk 2 -takt

Gefeliciteerd! :yes
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mijn Boot http://bit.ly/mijnBoot
mercvrivs

Rib: Aquapro SM1101
Motor: Yamaha 40pk Autolube
Propeller: Solas 11. 1 X 13 HQ
GPS snelheid: 55

Vanmorgen op 6 januari examen gedaan bij het CBR te Leeuwarden voor VB2 en geslaagd!
Sinds begin januari heeft het CBR de vaarbewijs examens overgenomen van de Vamex, zoals wel bekend inmiddels.

VB2 examen bij het CBR betekent 27 vragen digitaal, waarvan 4 open vragen, t.a.v. navigatie. Gelukkig zie je de uitslag meteen, en weet je of je geslaagd bent. Na ongeveer een half uur ontving ik per email de bevestiging van het CBR, die maakt het officieel. Of dat altijd zo gaat weet ik niet, er staan maar liefst 6 weken voor, om deze email te ontvangen. Waarschijnlijk i.v.m. te verwachten drukte, wie zal het zeggen. Zo lang je die mail niet hebt, heb je geen bevestiging van het slagen.

Bij het VB2 examen van het CBR neem je zelf een plotter mee en passer. De kaart met potlood en kladpapier krijg je in de zaal, een rekenmachine is digitaal op het scherm. Het lijkt allemaal mee te vallen met de overgang, het CBR heeft zo zijn eigen beleid natuurlijk, een gezondheidsverklaring moet je gaan aanvragen voor het eerste vaarbewijs bij het CBR, ook al had je VB1 al bij de Vamex.

Verder zit je tussen hordes 17-18 jarige jongeren, die hun theorie-praktijk auto examen gaan doen. Een praatje met andere bootbezitters zal lastig worden.

Het is mijn inziens een goeie tip buiten het vaarseizoen het VB examen te gaan doen bij het CBR, ze hebben het snel TE DRUK. Ik zou niet wachten tot het late voorjaar
Met vriendelijke groet,
Wim
Skipper Endeavour

Rib: Celebrity 180 Vision
Motor: Mercruiser 205pk 4V6
Propeller: High Five
GPS snelheid: 70 km/u

Gefeliciteerd, mooi dat je het net als bij de vamex gelijk te horen krijgt, scheelt weer een hoop gepieker :-)
Ayrton Senna; if you're still in control, you're not going fast enough.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Rib: Roughneck 636 VFI
Motor: Yamaha F200GETX
Propeller: Enertia/Cleaver 21P
GPS snelheid: 101 km/h

Vorige

Keer terug naar Regelgeving: Vaarbewijs, marifoon, verzekeringen etc.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast