VERZEKERINGEN

Alles over het vaarbewijs, papierwerk en de regelgeving op het water.
Re: VERZEKERINGEN
ma 25 maart 2019, 21:55

Dat is een tussenpersoon. Die brengt de verzekering gewoon onder een verzekeringsmaatschappij, waaronder de europeesche.
*******************************************************************************************************************************************************
Leo
Forum-sterretje!

Rib: Rib? Fjord Wing 19HT
Motor: Volvo 145A
Propeller: 15 x 17
GPS snelheid: 49.8

di 26 maart 2019, 17:39

Leo schreef:Dat is een tussenpersoon. Die brengt de verzekering gewoon onder een verzekeringsmaatschappij, waaronder de europeesche.

Nee hoor,zat net een formulier van Nationale Nederlanden in te vullen..Daar zat ik zelf altijd van te beweren dat ze geen overpowerde boten verzekeren :lees
We gaan het meemaken...Anders ga ik wel naar DMW verzekeringen
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mijn Boot http://bit.ly/mijnBoot
mercvrivs

Rib: Aquapro SM1101
Motor: Yamaha 40pk Autolube
Propeller: Solas 11. 1 X 13 HQ
GPS snelheid: 54,6

di 26 maart 2019, 17:58

Leo zegt ook "waaronder" dus ze doen zaken met meerdere maatschappijen, succes hoop dat het goedkomt.
Ayrton Senna; if you're still in control, you're not going fast enough.
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

Rib: Roughneck 636 VFI
Motor: Yamaha F200GETX
Propeller: Enertia/Cleaver 21P
GPS snelheid: 101 km/h

di 26 maart 2019, 20:43

Psies, doen zaken met meerdere verzekeringen. Maar ik zou even een chat beginnen en vragen of het geoorloofd is om een groter vermogen erachter te hangen als waar het ribje voor bestemd is :yes
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
*******************************************************************************************************************************************************
Leo
Forum-sterretje!

di 26 maart 2019, 21:02

Inmiddels de vraag gesteld, het antwoord komt via de mail en zal het delen zodra het binnen is. Ze weten ook dat ik de vraag namens een forum stel dus hoop dat ze het serieus uitzoeken.
Leo
Forum-sterretje!

wo 27 maart 2019, 08:46

Alvast bedankt! Hoef ik het niet meer te doen.. :yes

Volgens een verzekerde overpowerde van het andere forum is, het geen probleem bij zijn verzekering
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

wo 27 maart 2019, 19:19

Hier is het antwoord, lijkt mij vrij duidelijk.

Je hebt gisteren een Chat gesprek gehad met een van mijn collega’s.

Het onderwerp dat je aankaart is best belangrijk.

Als je een boot wilt verzekeren met een te zware motor dan geeft dat bij de verzekeraars altijd problemen.
Het is erg lastig om dit te verzekeren. Daarom adviseren wij ook altijd om het aanbevolen motorvermogen niet te overschrijden.

De verkopers maken er vaak een mooi verhaal van ‘het gewicht is het zelfde of zelfs veel lager dan motoren met een lager vermogen’ of ‘de boot kan dit makkelijk hebben’.
Dit kan wel zo zijn maar er zijn toch andere krachten die op de boot werken en verzekeraars houden van gemak. Die gaan niet onderzoeken of dit zo is.
ALS het al kan worden verzekerd, wordt meestal uitgesloten:
- schade aan de combinatie door ‘eigen gebrek’ . Die gok moet je dan nemen.
Alleen als er een verklaring komt van de leverancier dat de boot geschikt is om een zwaardere motor te dragen dan is er soms een volledige dekking mogelijk. Onze ervaring is dat zo’n verklaring eigenlijk nooit wordt gegeven omdat de leverancier dan aansprakelijk kan worden gesteld als dit niet klopt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Mochten er nog vragen zijn, hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Jan Hollinga
Suydersee verzekeringen

Vooreiland 9
1671 HN Medemblik
Tel.: 0227-712034
Fax: 08-48678492
E-mail: info@suydersee.nl
Internet: http://www.suydersee.nl voor pleziervaartuigen
Internet: http://www.suyderseedirect.nl voor overige verzekeringen

Onze ervaring!! Uw voordeel!
!
Leo
Forum-sterretje!

wo 27 maart 2019, 22:24

Leo schreef:- schade aan de combinatie door ‘eigen gebrek’ . Die gok moet je dan nemen.
Alleen als er een verklaring komt van de leverancier dat de boot geschikt is om een zwaardere motor te dragen dan is er soms een volledige dekking mogelijk. Onze ervaring is dat zo’n verklaring eigenlijk nooit wordt gegeven omdat de leverancier dan aansprakelijk kan worden gesteld als dit niet klopt.

Ik verwacht niet dat ze gaan uitkeren als mijn tor van de spiegel dondert,daar gaat het mij ook niet om.Ik denk dat ze dat daarmee bedoelen.Dat risico neem ik dan..
Daarom zal ik waarschijnlijk geen volledige dekking krijgen(als mijn verzekering al wordt goedgekeurd)Het gaat mij ook meer om de aansprakelijkheid.
En "Clash"van het sportbotenforum heeft een veel gekkere combinatie als ik ,namelijk een 115pk achter een 4,10 m rib en die heeft hij nog verzekerd ook.
En 4,10 meter scheelt maar 60cm dan met die van de mijne.Het bewijs heeft hij ook laten zien anders mag je niet op een tocht mee.En hij staat daar ook bekend om.Ik noem hem ook "koning overpower"
Er schijnen een hoop verhalen de ronde te doen over het overpoweren,er wordt van alles beweerd van dat je in het ziekenhuis beland en je hem niet verzekerd krijgt enzo.
De waarheid ligt meestal toch iets anders.Wel typisch dat nota bene jij die vroeger zelf ook aan overpoweren deed er zo op reageert.Klaarblijkelijk is jou niks overkomen,althans daar heb ik niks over gehoord.
Voor wat betreft mijn verzekering is het 0 of 1,aan of uit..Accepteren ze mij niet ga ik gewoon verder kijken.Het snelheidsverschil is eigenlijk niet eens zo veel met mijn 25pk,slechts 10km tov mijn allereerste proefvaart met
mijn 25pk.(tot nu toe)We gaan het meemaken.Wordt vervolgd.
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

wo 27 maart 2019, 22:36

Dat anderen het doen of hebben gedaan is niet het issue. Kennelijk wordt het voor jou persoonlijk of zo, geen idee.

Maar duidelijker als dit kan je het volgens mij niet krijgen; als er aanleiding is of geeft aan de verzekering omdat je spullen niet voldoen zullen ze dit aangrijpen om niet uit te keren. Ik heb het ooit weleens een gok genoemd die je neemt en gek genoeg noemt deze meneer het ook zo.

Blijft het bij alleen schade is alles nog te overzien, komt er letsel bij kijken waarbij een verzekering niet voor garant staat is jou financiële leven ook over. Sterker nog, denk zelfs dat je strafrechtelijk vervolgt kan worden.
Leo
Forum-sterretje!

do 28 maart 2019, 06:57

Strafrechtelijke vervolging is, hier niet het issue hier Leo
Je kan ook vervolgd worden als je gewoon verzekerd bent en aan de regels van de fabrikant voldoet.
Even de reactie van de verzekering afwachten..
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

do 28 maart 2019, 13:35

Geen woord over teveel vermogen........:zzz

Geachte heer Jansen

Wij hebben het aanvraagformulier in goede orde ontvangen en verwerkt.
De polis verwacht ik dat u deze komende week ontvangt.
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

do 28 maart 2019, 13:46

mercvrivs schreef:Strafrechtelijke vervolging is, hier niet het issue hier Leo
Je kan ook vervolgd worden als je gewoon verzekerd bent en aan de regels van de fabrikant voldoet.
Even de reactie van de verzekering afwachten..

Hier bedoelde ik mee als je bijvoorbeeld een waterskier overvaart door laagstaande zon..En dan maakt die verzekering ook niks meer uit...
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

do 28 maart 2019, 16:26

mercvrivs schreef:Geen woord over teveel vermogen........:zzz

Geachte heer Jansen

Wij hebben het aanvraagformulier in goede orde ontvangen en verwerkt.
De polis verwacht ik dat u deze komende week ontvangt.

Had je vermeld dat je meer vermogen had dan toegestaan of gewoon je boot opgegeven en het vermogen?
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

do 28 maart 2019, 16:53

Gewoon de boot en het vermogen..
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

do 28 maart 2019, 17:25

Heb weinig recht van spreken omdat ik volgens mij niet verzekerd ben momenteel (ga het dit weekend onderzoeken)
Maar het lijkt me heel erg naief om te denken dat als er een ongeval plaats zal vinden, en ze gaan de zaak onderzoeken en controleren dat ze dan gaan uitkeren als aan het licht komt dat je meer vermogen aan de boot hebt dan officieel is aangeraden door de fabrikant.
Ook al heb je het nu zo opgegeven gaat de verantwoordelijkheid toch echt bij jou gelegd zal worden als er een ongeluk is, en dat je dan aansprakelijk bent en de verzekeraar zijn handen er af trekt.
Volgens mij werkt het zo in de verzekeringswereld, waar mensen die zich helemaal netjes aan de regels hebben gehouden of proberen te houden vaak ook nog moeite lijken te hebben om de verzekeraar zo ver te krijgen om uit te keren. Ze doen alles om niet uit te keren.
Als iemand van de verzekering jou bootje gaat bekijken na een ongeluk gaan ze dat echt niet missen.
Ik denk dat je je rijk rekent, en dat je net als mij in realiteit feitelijk onverzekerd bent en dat je daar niks aan kan veranderen. maar kan het mis hebben.
Laatst bijgewerkt door kurtje op do 28 maart 2019, 17:29, in totaal 1 keer bewerkt
kurtje

Rib: Diesel Tender 2,70m
Motor: Mercury 15 pk 2-takt
Propeller: 9.25x10p rvs 3 blad
GPS snelheid: 51

do 28 maart 2019, 17:27

mercvrivs schreef:Gewoon de boot en het vermogen..

Precies zoals kurtje het zegt, nu weten ze niet dat je overpowered bent als je dat niet vermeld, ze weten echt niet dat daar max 25pk achter mag, dat gaan ze niet opzoeken, is jou verantwoordelijkheid(pas als je schade gaat claimen gaan ze pas zoeken), hier kan je dus achteraf gedoe mee krijgen. just my 2 cents.....
FILMPJES!
SkiRon
Beheerder

do 28 maart 2019, 17:37

Een struisvogel steekt zijn kop in het zand en denkt dat tie weg is (of goed bezig) :yes
Leo
Forum-sterretje!

do 28 maart 2019, 17:42

Ik denk dat het stukje uit de post van leo eerder gewoon de realiteit is: Alleen als er een verklaring komt van de leverancier dat de boot geschikt is om een zwaardere motor te dragen dan is er soms een volledige dekking mogelijk. Onze ervaring is dat zo’n verklaring eigenlijk nooit wordt gegeven omdat de leverancier dan aansprakelijk kan worden gesteld als dit niet klopt.

En dat je zolang je die niet hebt, en die zal je waarschijnlijk ook niet krijgen je gewoon onverzekerd bent, voor het belangrijkste waarvoor je je eigenlijk wil verzekeren.
Dus als je reeel bent beschouw je jezelf dan gewoon als overzekerd, kan best ik ga er niet over oordelen is je eigen keuze, maar zou hier niet omheen lopen en even over nadenken.
Voor schade aan mijn materiaal diefstal van het bootje etc, boeit me niet eens.
Maar schade aan een ander persoon is een ander verhaal daarom ga ik het nu ook uitzoeken.

Ik betwijfel ook dat er uberhaupt een verzekeraar is die zonder zon verklaring van de fabrikant de moeite gaat zitten doen om een klein polisje te maken voor iemand.
Veel te veel moeite, levert ze amper wat op is de moeite tijd en risico niet waard.
kurtje

Rib: Diesel Tender 2,70m
Motor: Mercury 15 pk 2-takt
Propeller: 9.25x10p rvs 3 blad
GPS snelheid: 51

do 28 maart 2019, 17:56

Wijze praat :yes Ik ben nog verder gegaan met de heer van de verzekering en aangekaart dat er in NL niet gekeken wordt naar een conformiteit (CE) verklaring, laat staan dat erop gehandhaafd word. Een verzekering zou dit kunnen gebruiken om aan de consument duidelijk te maken dat ze afwijken van wat de fabrikant voor schrijft. Hij geeft me daarin wel gelijk maar is in NL nog geen item. In België en Duitsland wel, dus ik verwacht het hier binnen afzienbare tijd ook wel.

Het gaat in ieder geval mensen (van te voren) behoeden voor een flinke (financiële) teleurstelling.
Leo
Forum-sterretje!

do 28 maart 2019, 18:11

skiron schreef:
mercvrivs schreef:Gewoon de boot en het vermogen..

Precies zoals kurtje het zegt, nu weten ze niet dat je overpowered bent als je dat niet vermeld, ze weten echt niet dat daar max 25pk achter mag, dat gaan ze niet opzoeken, is jou verantwoordelijkheid(pas als je schade gaat claimen gaan ze pas zoeken), hier kan je dus achteraf gedoe mee krijgen. just my 2 cents.....

Ik heb de gegevens verstrekt voor wat betreft mijn combinatie.Het is het werk van de verzekering om uit te zoeken of deze combi wel verzekerd kan worden..Anders doen ze gewoon hun werk niet.
Heel simpel uitzoeken op internet,dat weten ze binnen een paar minuten..Zij gaan mijn werk ook niet doen tenslotte
Met vriendelijke groet
Govert ;)
mercvrivs

VorigeVolgende

Keer terug naar Regelgeving: Vaarbewijs, marifoon, verzekeringen etc.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast