advies gevraagd trailerhelling minimaal aan voldoen

Vragen en tips over de trailer of schrijf je review over jouw bekende hellingen!

Beste ribsporters.
Ik woon in Lopik dichtbij recreatieterrein Salmsteke aan de rivier de lekhttps://www.trailerhelling.com/index.html
Staatsbosbeheer Rijkswaterstaat en het recreatieschap gaan het hele terrein op de schop nemen.En nu blijkt dat in eerste instantie de boothelling zou verdwijnen
In de praatgroep bleek niemand de booteigenaren te vertegenwoordigen en worden de boten enkel als overlast gezien.
Nu komt er op verzoek van de veiligheidsdiensten toch een boothelling alleen deze moet zo goedkoop en sober mogelijk worden. Ik heb nu om inspraak gevraagd. Maar dan moet ik natuurlijk wel met een goed idee komen
Ik heb jullie advies nodig waar moet een boothelling minimaal aan voldoen en kennen jullie een boothelling die prijstechnisch interessant is en toch goed werkt als voorbeeld
De huidige boothelling is te kort, wat bij laagwater problemen kan geven en je kan je boot niet even aanmeren zodat je altijd of natte voeten haalt en met z'n tweeën moet zijn.

Alvast bedankt voor jullie adviezen
racingtony

Rib: Ribeye 4 m alumin
Motor: Suzuki DF25 4-takt
Propeller: pitch 13
GPS snelheid: 49

Ik ben erg benieuwd naar meer details want ik gebruik die helling heel vaak.
Appeltaart

Rib: Joker Coaster 650
Motor: Yamaha F115
Propeller: Spitfire 4 blads RVS

Beste Appeltaart misschien goed om even samen op te trekken om de belangen van booteigenaren te vertegenwoordigen.
Er komt een zwemplas en een paviljoen. En de boothelling verschuift naar oostelijke richting

Zijn er nog meer ribsporters die deze helling gebruiken ?
racingtony

Plakkerdeplak
MichielR

Rib: Zodiac
Motor: Diverse
GPS snelheid: 20

Beste ribsporters hier even een update over de nieuw te maken boothelling bij recreactie terrein Zalmsteke Lopik

Na herhaaldelijk aandringen bij HDSR ( Hoogheemraadschap de stichtse Rijnlanden) mogen we namens de booteigenaren mijn input geven voor de nieuw aan te maken helling
Er staat nu voor as woensdag om 1500 uur een afspraak gepland op Samsteke.

Samen met Freek (Appeltaart) hebben we een lijstje gemaakt waar we op inzetten

We willen inzetten op
1 Geen slagboom exclusief voor hulpdiensten ( staat er nu ook niet maar je weet maar nooit)
2 Helling blijft gratis
3 Tijdens werkzaamheden in de zomer of oude of nieuwe helling te gebruiken
4 Langere helling ( Bij eb is de helling voor veel boten te kort)
5 Goede aan rij en insteekhaven
6 Voldoende diepte achter en naast helling ( bij huidige liggen kribstenen gevaarlijk dichtbij)
7 Nice to have: eenvoudige steiger , dit wordt wel prijzig ivm eb en vloed [/list][/list]

Voor punt 4/5/6/7 kunnen we inzetten op veiligheid, dat doet het altijd goed

Als jullie nog extra tips hebben dan zijn deze zeker welkom ( Michiel, ik zal jouw input ook nog geen keer goed doornemen)

Hartelijke groet, Tonny
racingtony

lengte eb/vloed vanaf de waterlijn
Hellingshoek
breedte
materiaal helling (steen, asfalt, beton etc.)
rechtuit lengte ivm draaien / achteruit inrijden
Verlichting
*******************************************************************************************************************************************************
Leo
Forum-sterretje!

Rib: Rib? Beekman 540
Motor: Suzuki 90A
Propeller: 13 x 19
GPS snelheid: ntb

Keer terug naar Trailers en Trailerhellingen

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast