Roughneck >360

Alleen vragen en info over het MERK zelf..
Re: Roughneck >360
wo 06 okt 2010, 23:04

Leo schreef:Het is duidelijk dat je een stukje geschiedenis mee neemt in je mening wat je bij de andere genoemde merken niet doet. Ik zie een ontwikkeling van Roughneck die zich positief ontwikkeld op een markt die best lastig is op de gerenomeerde merken. Ze maken een goed product en trachten dit middels een goede pr neer te zetten. Ze nemen deel aan wedstrijden en winnen deze ook regelmatig. Ook daar zit ontwikkeling in en is ook nog verbetering te halen. Wat ik bedoel is dat dit ook een prijs heeft en de ribs die ik gezien heb kunnen wedijveren met de anderen. Inmiddels hebben instanties zoals politie, havendiensten enz. ook Roughnecks. Dit is ook een stuk pr, maar deze zullen het niet doen als er geen vertrouwen en geloof is in een kwaliteits product.

Ik vind Osprey en Ring waanzinnig, dat weet je, maar nieuw onbetaalbaar. Er zijn er veel van en wacht af tot er net zoveel Roughnecks varen zodat één ieder de vaareigenschappen weet te waarderen en de prijs naar waarde weet in te schatten. Ik hang overigens niet aan dit merk maar ben het wel gaan waarderen, dat klopt. Over Joker kan ik ook nog wat zeggen, die hebben nu een kwaliteits issue maar zullen ze best wel oplossen.

Dat de overheid inmiddels ook met dit merk vaart heeft weinig met kwaliteit te maken. Mijn werk bestaat vrijwel volledig met het uitbrengen van (overheids) tenders en aanbestedingen. Daarin is vrijwel maar 1 ding belangrijk: en dat is prijs.

Dus wanneer je een boot vrijwel weggeeft en hieruit veel publiciteit weet te genereren is dat prima PR. Dit zegt echter niets over de kwaliteit...
If you obey all the rules you miss all the fun...
Danneman

Rib: Roughneck 636 Black
Motor: Suzuki DF200ATX
GPS snelheid: 100+

do 07 okt 2010, 12:53

Danny, je bent bij deze uitgenodigd om tijdens het genot van een bakkie koffie (of sterkers :bier ) eens bij mij te komen kijken, tis echt beter geworden sinds ze hier gemaakt worden. :yes En die hull hej :love
*******************************************************************************************************************************************************
Leo
Forum-sterretje!

Rib: Rib? Beekman 540
Motor: Suzuki 90A
Propeller: 13 x 19
GPS snelheid: ntb

zo 10 okt 2010, 11:57

Danneman, maakt een opmerking over zijn werk mbt aanbestedingen en durft te beweren dat alleen prijs geldt??

Ja, bij overheid geldt zeker dat het bedrag ook belangrijk is, maar vaareigenschappen, kwaliteit, service zijn net zo belangrijk. Jaren lang is er te veel betaald voor ribs van andere merken door de overheid. Er is een nieuwe tendens. De overheid gaat ook onderhandelen over de prijs.
Nu zijn er andere merken die dezelfde kwaliteit kunnen leveren voor een lagere prijs. Bij Europese aanbestedingen liggen de prijzen al gauw 10 to 20 % hoger.
Ik weet dat bij de aankoop van een politierib en bij een huidige aanbesteding van twee ribs ook voor de politie, niet alleen naar prijs is en wordt gekeken, maar 24 uurs service net zo belangrijk is en dat proefvaarten een wezenlijk onderdeel uitmaken van de aankoop.
Bovendien is de kwaliteit van de hypalon tubes ook heel belangrijk Nu is deze bijna overal gelijk, want er zijn maar twee fabrikanten in de wereld, te weten Dupont en Orca. Het prijsverschil zit in de dikte en degene die de tubes maakt. Die van Roughneck worden ook in Nederland gemaakt.
Daarnaast is de kwaliteit van de gelcoat ook zeer verschillend. Ook de lokatie van de productie van de romp en het dek is belangrijk. Wordt dit gedaan in een hightech hal met gelijkblijvende temperatuur of in een Maleisische/chinese houtgestookte hal??? Hoe wordt er gelamineerd en met welke dikte van glasvesel is er gewerkt en hoe was het weef patroon.
Je ziet er komt veel meer bij kijken dan een oordeel geven over een kant en klaar product. Bij het bij de overheid kopen van een product wordt niet een product van de plank gekocht, maar een custuombuild product. En bij de ene fabrikant kan je veel meer inbreng hebben dan bij een andere fabrikant. Daarbij is natuurlijk ook weer het prijskaartje van belang.
Ik heb zelf het hele proces mee mogen maken, en er zit veel werk in, voordat een beslissing wordt genomen.
Belker

zo 10 okt 2010, 14:14

Belker schreef:Danneman, maakt een opmerking over zijn werk mbt aanbestedingen en durft te beweren dat alleen prijs geldt??

Neen, dat is niet hetgeen wat ik beweer. Lees het nog maar eens opnieuw.
Danneman

zo 10 okt 2010, 16:08

Hallo Belker, je hebt de tijd genomen voor je eerste bericht zie ik :heee . De overheid en gelijkwaardige instanties kopen geen rotzooi, getuige de spullen die ze al hebben. Alleen Danneman is schijnbaar een andere mening toegedaan en dat is ook prima, maar daarmee nog geen waarheid.

Maar stel je even voor in een eigen topic :thnx , je blijkt aardig op de hoogte en al lang sluimerend lid schijnbaar :heee .
*******************************************************************************************************************************************************
Leo
Forum-sterretje!

za 13 aug 2011, 16:40

De laatste onwikkeling; de 1010 met twee maal suus 300. Snelheid nog niet kunnen achterhalen maar wel mooie fotokes :heee
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Leo
Forum-sterretje!

za 13 aug 2011, 22:17

Dat ziet er goed uit. Ze hebben gelukkig (eindelijk) een fatsoenlijke console erin geplakt. Niet dat ding wat in alle modellen zit. Dit maakt de boot gelijk volwassen. En mooie romp natuurlijk... De eerste die niet door Eddy Johanson is ontwikkeld.
Danneman

Vorige

Keer terug naar RIB Merken

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten