VERZEKERINGEN

Alles over het vaarbewijs, papierwerk en de regelgeving op het water.
VERZEKERINGEN
vr 20 mei 2011, 09:42

Heb zo snel op dit forum nog niets over verzekeringen kunnen vinden en weet ook niet precies waar ik deze topic moest plaatsen, maar alléé....

Heeft iemand een bijzonder positieve of juist negatieve ervaring met een verzekeringsmaatschappij?

Omdat ik binnenkort een bootje wil kopen ben ik een beetje de kosten in kaart aan het brengen en daar valt de verzekering ook onder, ben ik naar een goede maatschappij op zoek.

Zoals altijd wil ik de beste verzekering voor het minste geld :klap

Nee hoor, belangrijk is dat er een goede dekking is natuurlijk.

Heeft iemand adviezen, of bestaat er een collectief iets, of zou daar interesse voor zijn.

Graag reacties!!!
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!
nick
Moderator

Rib: BaylinerDiscovery195
Motor: Mercruiser 3.0 135pk
Propeller: high five RVS
GPS snelheid: .

Re: VERZEKERINGEN
vr 20 mei 2011, 17:56

Ik heb mijn boot verzekerd via de ANWB. Ben er erg tevreden over.
Groeten,

Rob
Rob

Rib: Sportis MC 5600
Motor: Yamaha 115 pk 4-tact
Propeller: Michican 13 x 19
GPS snelheid: 73 KM

vr 20 mei 2011, 19:31

Een aantal verzekeringen hebben een "hekel" aan snelle boten en rekenen daar werkelijk honderden euro's meer voor als andere verzekeraars. Sjoppen is dus gewenst waarna de voorwaardes goed bekeken moeten worden. Snelle boten hebben vaak clausules zoals beschrijving van sloten, stalling etc. Let daar goed op. Ik zit overigens bij Unigarant en heb helaas mogen mee maken dat mijn rib gestolen was. Dat hebben ze keurig afgehandeld!

Wat ik betaal heeft niet zoveel zin te schrijven, het verzekerde bedrag, meeverzekerden,"all risk" enz. zijn allemaal van invloed op de premie :yes. Vandaar dat ik het niet vermeld :heee
*******************************************************************************************************************************************************
Leo
Forum-sterretje!

Rib: Rib? Beekman 540
Motor: Suzuki 90A
Propeller: 13 x 19
GPS snelheid: ntb

vr 20 mei 2011, 20:32

Ik ben verzekerd bij Unigarant. Alle opties die ik kon aanvinken heb ik gekozen. Ik betaal dus veel. En ik betaal het graag. Ik heb lang geleden een gevalletje waterschade gehad (speedbootje naar "de kelder..." :haakje ) en toen was ik verzekerd bij de watersport verzekering van Interpolis... Nou zo glashelder was het niet. Mijn advocaat heeft 2 jaar geknokt om m'n gelijk te krijgen. Stelletje hufters...
If you obey all the rules you miss all the fun...
Danneman

Rib: Roughneck 636 Black
Motor: Suzuki DF200ATX
GPS snelheid: 100+

za 21 mei 2011, 01:31

Bedankt zover jongens!

Was ondertussen al aan het vergelijken geslagen en kwam bij unigarant uit
Flinke dekking voor redelijk geld.

Nog meer tips welkom!!!
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!
nick
Moderator

za 21 mei 2011, 08:34

nick schreef:Bedankt zover jongens!

Was ondertussen al aan het vergelijken geslagen en kwam bij unigarant uit
Flinke dekking voor redelijk geld.

Nog meer tips welkom!!!

Neem anders even contact op met Johan op SBF, da's de verzekering prefered supplier op SBF. Uiteindelijk kom je bij Unigarant uit. Ik ben verzekerd bij de ANWB, en die koopt weer in bij Unigarant.
If you obey all the rules you miss all the fun...
Danneman

Rib: Roughneck 636 Black
Motor: Suzuki DF200ATX
GPS snelheid: 100+

za 21 mei 2011, 19:31

Hoi,

Ik heb deze jongen ook bij de ANWB verzekerd, was de enige die niet moeilijk deed.
DSCF0169.JPG

Grt Alfred en Suc6 met je aankoop. (weet je al wat het moet worden?)
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
One Life Live It
alfred

Rib: Joker Coaster 470
Motor: Honda 60pk 4 takt
Propeller: 11x16 Alu 3 blad's
GPS snelheid: 64 km GPS

za 21 mei 2011, 19:31

Hoi,

Ik heb deze jongen ook bij de ANWB verzekerd, was de enige die niet moeilijk deed.

Grt Alfred en Suc6 met je aankoop. (weet je al wat het moet worden?)
One Life Live It
alfred

zo 22 mei 2011, 00:25

Bedankt allemaal!

Heb even bij ZLM geïnformeerd, daar heb ik mijn auto's en motor en huis ook verzekerd. Maar ook zij kopen in bij unigarant. Dus denk dak er wel uit ben zo!!
@ Alfred:
Heb vandaag eentje gekocht!!

Het is niet 100% wat ik wilde maar dat wat ik wil kan ik niet betalen! Haha. Het is een Europa 400 geworden. ( heb er ook nog nooit van gehoord) zal ff een ander topic starten.
nick
Moderator

zo 22 mei 2011, 21:57

Hey Nick

Van harte en veel plezier er van.
Ga je volge op het forum.

grt alfred
One Life Live It
alfred

wo 25 mei 2011, 23:56

alfred schreef:Hey Nick

Van harte en veel plezier er van.
Ga je volge op het forum.

grt alfred

Thanks man!!

Gaat goedkomen!!
nick
Moderator

vr 30 maart 2012, 13:29

Via de ANWB, daar heb ik ook wat ingevuld, was echt niet duur.

https://www.anwb.nl/premieberekenen,/bo ... _et_boot11 FF invullen en zie
Bryan

vr 30 maart 2012, 18:11

Ik heb laatst iemand horen beweren dat als je een RIB als rubberboot verzekerd dat dit voordeliger is dan snelle motorboot. Iemand hier ervaring mee?
Groeten,

Rob
Rob

vr 30 maart 2012, 18:33

Rob schreef:Ik heb laatst iemand horen beweren dat als je een RIB als rubberboot verzekerd dat dit voordeliger is dan snelle motorboot. Iemand hier ervaring mee?

Klopt, meeste verzekeraars rekenen (veel) meer als je een snelle motorboot hebt. Alleen als hij snel vaart en het is een visssersbootje is het niet erg :heee. en betaal je veel minder. Ik heb nu alle varianten gehad waarbij mijn tussenpersoon een belangrijke rol speelt in het bepalen van de premie, voorbeeldje; joker 470 met 50 pk lage premie, met 90 pk hoge.

Het belangrijkste is om vooraf duidelijkheid te geven en te vragen aan je verzekeraar en dit vast te leggen zodat je bij eventuele schade geen discussie hebt. Eerlijkheid duurt het langst.
*******************************************************************************************************************************************************
Leo
Forum-sterretje!

Rib: Rib? Beekman 540
Motor: Suzuki 90A
Propeller: 13 x 19
GPS snelheid: ntb

vr 13 apr 2012, 20:55

Heren....

Ik heb mijn pas gekochte valiant vanguard 620 cruiser zojuist verzekerd bij de anwb watersport.

We hebben over en weer contact gehad , over oa het volgende.

Een rib kan worden onder gebracht bij de anwb onder de categorie rubber/opblaas boten.
Dat scheel al gauw 100 a 200 euro.
Afhankelijk van de dagwaarde van je rib.

Ik ben nu wa plus casca uitgebreid verzekerd , en het eind bedrag viel mij nog mee,

Bleef onder de 400 euro incl opvarende verzekering ,
Als je dezelfde verzekering onder de categorie speedboten zou doen , scheelde dat mij ongeveer 160 euro per jaar.

Om geen onenigheid met de verzekering te krijgen wanneer er wel een schade zou zijn , heb ik het zwart op wit laten zetten door een email te ontvangen waar dat in stond .

Mochten jullie nog vragen hebben .

Stel ze gerust.

Gr Gerard
Bûter, brea en griene tsiis, wa’t dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries
zeezeiler

Rib: Osprey vipermax 6.8
Motor: mercury 200 verado
Propeller: 19

vr 13 apr 2012, 21:43

Goede info Gerard :yes
Bryan

vr 13 apr 2012, 22:01

Bryan schreef:Goede info Gerard :yes

:thnx :thnx Bryan..... Cool dat ik ook nog eens een tip kan geven :klap :klap

Heeee en ook nog in het goeie topic hè.... :yes :yes

Haha Gr. Gerard
Bûter, brea en griene tsiis, wa’t dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries
zeezeiler

Rib: Osprey vipermax 6.8
Motor: mercury 200 verado
Propeller: 19

vr 13 apr 2012, 22:09

Heeee en ook nog in het goeie topic hè.... :yes :yes

Haha Gr. Gerard[/quote]

Jij bent echt goed. :klap Goeie info. :thnx Hier hebben we met zijn allen wat aan. :clap
Groeten,

Rob
Rob

za 26 mei 2012, 00:12

Dit kwam ik op een ander forum tegen.

Aanpassing Italië-certificaat per 11 juni 2012

Voor het varen op Italiaanse wateren is een Italië-certificaat verplicht. Per 11 juni 2012 verhoogt de Italiaanse overheid de WA-bedragen die hierop dienen te staan. Bootbezitters die na deze datum door Italië varen, moeten het nieuwe certificaat kunnen tonen. In deze nieuwsbrief leest u hier meer over.

Wat is het Italië-certificaat?
Als u met uw boot naar Italië vaart, of de boot op de trailer meeneemt, dan moet u volgens de Italiaanse wet een internationaal verzekeringscertificaat bij u hebben. Met dit certificaat kunt u bewijzen dat u een WA-verzekering heeft die aan de Italiaanse eisen voldoet.

Wat houden de aanpassingen in?
Op het Italië-certificaat moeten de maximale dekkingen per gebeurtenis bij personenschade en zaakschade staan. Per 11 juni 2012 past de Italiaanse regering de wettelijke hoogte van deze bedragen aan. Het minimale bedrag voor personenschade gaat dan van € 2.500.000,- naar € 5.000.000,- en het minimale bedrag voor zaakschade van € 500.000,- naar € 1.000.000,-. Dit betekent dat het totale WA-bedrag in Italië minimaal € 6.000.000,- moet bedragen.

Wat gebeurt er als u geen Italië-certificaat heeft?
De Italiaanse autoriteiten staan er om bekend dat zij streng optreden tegen bootbestuurders die niet de juiste vaardocumenten bezitten. De boete voor het niet kunnen tonen van het Italië-certificaat kan oplopen tot ruim € 3000,-. Het kan zelfs zijn dat uw boot in beslag wordt genomen. Heeft de bootbestuurder wel een Italië-certificaat, maar een verouderde versie daarvan, dan bedraagt de boete maximaal € 155,-.

Wat is de WA-limiet van de Europeesche?
De standaard WA-limiet van de Europeesche bedraagt € 5.000.000,-. Heeft u een bootverzekering met Europadekking bij ons afgesloten, dan kunt u gratis een Italië-certificaat opvragen dat aan de aangepaste eisen van de Italiaanse wet voldoet. Dit betekent dat binnen de grenzen van Italië een hogere WA-limiet geldt dan in andere landen. Zodra u de grens oversteekt, komt deze verhoogde WA-limiet weer te vervallen.

Waar kunt u het Italië-certificaat opvragen?
Wanneer u een bootverzekering met Europadekking heeft bij de Europeesche, kunt u het Italië-certificaat gratis opvragen door een e-mail te sturen naar mail@europeesche.nl, met in de onderwerpregel ‘Italië-certificaat’ en uw polisnummer.

De Europeesche biedt meer!
Iedereen die verzekerd is bij de Europeesche heeft recht op meer. Een serie slimme diensten en handige producten waarmee u nog beter voorbereid op pad gaat. Meer weten? Kijk hier wat meer voor u biedt.
Groeten,

Rob
Rob

za 26 mei 2012, 09:35

Let op bij casco verzekering ANWB/ unigarant.

Ik had de basis en daarbij blijkt schade aan tubes niet verzekerd bij oa transport en eigen schuld en joyvaren. Bij de uitgebreide dekking wel. Heb dat nu gedaan en dagwaarde na 2 jaar naar beneden aangepast.

Bedankt voor tips mbt Italië certificaat. Die heb ik enkele weken geleden ontvangen en inderdaad met oude bedrag. Zal het bij nieuwe aanvraag meteen vermelden. Waar komt de info vandaan?
robertk

Rib: Roughneck 636 Sport
Motor: Suzuki DF 140 TX
Propeller: Ballistic
GPS snelheid: 80+

Volgende

Keer terug naar Regelgeving: Vaarbewijs, marifoon, verzekeringen etc.

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten